• گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ
  • گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ
  • گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ
  • گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ
  • گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ
گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخگران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخگران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخگران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخگران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ
نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۹ (۲۶)

گران‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها روی چهار چرخ

عصر خودرو -نمایشگاه ژنو امسال میزبان گران‌بهاترین خودروی صفر کیلومتر تاریخ بود. بوگاتی مدل «لا ویتور نوار» یا «خودروی سیاه» بیش از ۱۶ و نیم میلیون یورو قیمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، از این خودرو که موتور 16 سیلندر دبلیو شکل دارد تنها یک دستگاه ساخته شده است و دیگر تولید نمی‌شود. خریدار این خودرو مشخص نیست. مدیر عامل بوگاتی به رادیو فردا می‌گوید نمی‌توانیم صاحب این خودرو را معرفی کنیم، این موضوع محرمانه است.

این خودرو به احترام خودروی «آتلانتیک» ساخته شده است. از آتلانتیک تنها چهار دستگاه ساخته شده بود که یک دستگاه در اختیار محمدرضا پهلوی آخرین شاه ایران قرار داشت. این خودرو پس از بازسازی هم اکنون در ایالات متحده نگهداری می‌شود.

«خودروی سیاه» 1500 اسب بخار قدرت دارد و با اینکه جزو ده خودروی سریع جهان است، اما سریع‌ترین خودروی جهان نیست.

سریع‌ترین خودروی جهان توسط شرکت سوئدی «کوئنیگزک» با نام «جسکو» در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. خودرویی که سبب تعجب رسانه‌های خودرویی جهان شده است. سرعت این خودرو به بیش از 485 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این شرکت سوئدی برای اینکه بتواند تعادل این خودرو را در این سرعت بالا حفظ کند از بسیاری از قوانین ساخت بدنه هواپیما استفاده کرده است. باله عقب خودرو در هماهنگی کامل با دریچه‌های ورودی هوا در جلوی خودرو است، تا با استفاده از قوانین آئرودینامیک تعادل این خودرو حفظ شود.

جسکو برای رسیدن به سرعت 485 کیلومتر در ساعت از سوخت ترکیبی اتانول و بنزین استفاده می‌کند و 1600 اسب بخار قدرت دارد.

در نمایشگاه ژنو بسیاری از خودروسازان سالگردهای تاریخی خود را جشن گرفتند. بنتلی یکی از این شرکت‌ها بود. این شرکت به احترام 100 سالگی برند خود از خودروی شماره 9 رونمایی کرد. خودرویی که به احترام یکی از خودروهای تاریخی این شرکت با نام شماره 9 ساخته شده است. شماره 9 یکی از خودروهای مطرح در تاریخ اتومبیل‌رانی جهان بود و افتخارات بسیاری را برای بنتلی به ارمغان آورده بود.

امسال در نمایشگاه ژنو 120 سالگی فیات هم جشن گرفته شد و این خودروساز در احترام به این تاریخ، خودرویی را بنام چنتو ونتی به معنی 120 معرفی کرد. این خودرو یک اتومبیل در سایز کوچک و برقی با پیمایش 500 کیلومتر در هر بار شارژ است.

خودرو 120 همچنان مفهمومی و تحقیقاتی است اما اگر فیات موفق به تولید انبوه آن شود احتمالا از اولین خودروهای ارزان‌قیمت برقی در جهان خواهد بود و همانطور که فیات پانصد در دهه 60 بازار خودروهای ارزان قیمت اروپا را متحول کرد، این خودرو هم می‌تواند چنین اثری به جا بگذارد.

در نمایشگاه ژنو دیگر شرکت ایتالیایی به نام پنین فارینا قوی‌ترین خودروی الکتریکی جهان را معرفی کرد. این خودرو 1900 اسب بخار قدرت توسط چهار موتور الکتریکی تولید می‌کند. هر کدام از این موتورها در یکی از چرخ‌ها قرار گرفته‌اند.

در نمایشگاه خودروی ژنو، خودروی «پادشاه پارس» به نمایش گذاشته شد. خودرویی که به احترام خودرویی با همین نام و ساخت شرکت مازراتی ساخته شده است. این خودرو به سفارش محمدرضا پهلوی شاه ایران ساخته شده بود.

نمایشگاه خودروی ژنو جولانگاه لوکس‌ترین خودروسازان جهان است و در این میان منصوری تیونر ایرانی هم گران‌قیمت‌ترین محصولات خود را معرفی کرده بود. او یک رولرزویس شاسی‌بلند را تیونینگ کرده بود که در داخل آن از چرم تمساح استفاده شده است؛ آن‌چه می‌توان حدس زد با انتقاد مدافعان محیط زیست و حقوق حیوانات روبه‌رو خواهد شد.

خودروساز روسی با نام آروس هم خودرویی را شبیه محصولات رولزرویس معرفی کرده بود. خودرویی که بر اساس خودروی جدید ولادمیر پوتین ساخته شده است.

همچنین فراری در نمایشگاه امسال از جدیدترین ساخته خود با نام اف هشت رونمایی کرد. خودرویی که جایگزین خودروی افسانه ای 488 شده و از بهترین موتور هشت سیلندر جهان با قدرتی بیش از 710 اسب بخار بهره می‌برد.

در کنار این خودروهای پر زرق و برق و گران‌قیمت، چندین محصول ارزان‌قیمت هم رونمایی شد. پژو از محصول جدید خود پژو 208 جدید رونمایی کرد. طراحی پژو 208 کاملا متحول شده است. این خودرو شبیه پژو 508 در طراحی خارجی و شبیه پژو 3008 در طراحی داخلی است. پژو قصد دارد با این خودرو به رقابت با فولکس‌واگن بپردازد.

رنو هم مدل جدید کیلیو را معرفی کرد. خودرویی که شبیه رنو تالیسمان است و می‌توان گفت زیباتر از مدل قبلی این خودرو است. رنو کیلیو در چند سال اخیر همیشه جزو پر فروش‌ترین خودروهای اروپا بوده است.

ب‌ام‌و هم در ژنو سری هفت جدید را در کنار ایکس هفت معرفی کرد. هر دو خودرو به دلیل جلو پنجره بزرگ مورد انتقاد خودرو نویسان قرار گرفته‌اند، اما ب‌ام‌و معتقد است این سبک جدید طراحی را مشتریان دوست خواهند داشت. این شرکت سه مدل سری سه، ایکس پنج و سری هفت جدید را با قوای محرکه پلاگین هیبرید معرفی کرد. پلاگین هیبرید روشی است که در آن خودرو می‌تواند در حالت الکتریکی هم پبمایش داشته باشد. اما با تمام شدن شارژ موتورهای بنزینی یا دیزلی، وارد مدار می‌شوند.

خودروهای معرفی شده توسط ب‌ام‌و با یک بار شارژ بین 60 تا 80 کیلومتر پیمایش دارند و در حالت ترکیبی موتور الکتریکی با موتورهای درون سوز هم زیر 3 لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

مرسدس بنز و آئودی هم با همین روش محصولات جدید خود را معرفی کردند.برخی خودروسازان اروپایی معتقد هستند تا پیش از همه‌گیر شدن خودروهای کاملا برقی، خودروهای پلاگین هیبرید بهترین راهکار هستند.

 

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany