• هیوندا النترا 2018 را بشناسید
  • هیوندا النترا 2018 را بشناسید
  • هیوندا النترا 2018 را بشناسید
  • هیوندا النترا 2018 را بشناسید
  • هیوندا النترا 2018 را بشناسید
  • هیوندا النترا 2018 را بشناسید
  • هیوندا النترا 2018 را بشناسید
هیوندا النترا 2018 را بشناسیدهیوندا النترا 2018 را بشناسیدهیوندا النترا 2018 را بشناسیدهیوندا النترا 2018 را بشناسیدهیوندا النترا 2018 را بشناسیدهیوندا النترا 2018 را بشناسیدهیوندا النترا 2018 را بشناسید

هیوندا النترا ۲۰۱۸ را بشناسید

عصر خودرو -سدان کامپکت هیوندای النترا از سال ۱۹۹۰ تابه‌ امروز در ۶ نسل، تولید شده است.

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سدان کامپکت هیوندای النترا (با تلفظ کره‌ای الانترا، Elantra) که در بازار کره‌ی جنوبی و برخی کشور‌های دیگر با نام آوانته نیز فروخته می‌شود، از سال 1990 تابه‌امروز در 6 نسل تولید شده است. النترا به‌عنوان یک خودروی اقتصادی با قیمت زیر 20 هزار دلار، در مدل‌های سدان، استیشن، کوپه و هاچ‌بک در بازار کشور‌های کره‌ی جنوبی، اندونزی، چین، مالزی، ونزوئلا، تایوان، روسیه، آمریکا، هند، الجزیره و ایران مونتاژ شده است.

نسل اول النترا با کد J1 و مدل سدان، در سال 1990 با پیشرانه‌ی 1.6 لیتری میتسوبیشی برای رقابت با مدل‌هایی، چون فورد سیِرا، واکسهال کَولیِر و اوپل وکترا عرضه شد و تا سال 1995 و توقف تولید، سه فیس‌لیفت دریافت کرد. سال‌های 1995 تا 2000 نسل دوم النترا در دو مدل سدان و استیشن در بازار کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی عرضه شد. نسل سوم النترا با کد XD در سال 2000 رونمایی شد. النترا نسل سوم تا سال 2006 در دو مدل سدان و هاچ‌بک تولید می‌شد که کرمان موتور، با نام آوانته مونتاژ این مدل را در ایران آغاز کرد. مونتاژ نسل سوم النترا هنوز هم در کشور ونزوئلا انجام می‌شود. النترا با کد HD در سال 2007 وارد نسل چهارم خود شد. تولید نسل چهارم النترا تا سال 2010 و معرفی مدل هیبرید آن انجام شد. البته النترا HD هنوز هم در بازارکشور‌های چین و مصر مونتاژ می‌شود.

نسل پنجم هیوندای النترا در دو مدل سدان و کوپه از سال 2010 تا 2015 تولید می‌شد. النترا در این نسل با کد‌های MD و UD نمایانگر زبان طراحی جدید هیوندای بود که با عرضه‌ی مدل فیس‌لیفت، این مورد بیشتر مشخص شد. نسل پنجم النترا همچنان در کشور‌های چین و الجزیره مونتاژ می‌شود. سرانجام به سال 2016 و نسل فعلی النترا می‌رسیم که بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت رسمی هیوندای، مونتاژ، فروش و عرضه‌ی آن توسط کرمان موتور، آسان موتور و پاکرو سبز قشم در ایران هم انجام می‌شود. النترای جدید که در سال 2017، نسخه‌ی اسپرت آن هم معرفی شد در مدل سدان کامپکت فست‌بک اقتصای تولید می‌شود. در حال حاضر النترا در 6 تیپ مختلف با مشخصات متفاوت در بازارجهانی در دسترس است که در ادامه به بررسی خواهیم پرداخت.
طراحی بدنه و ظاهر خارجی؛ زیبا، اما نه‌چندان خاطره‌انگیز

در طراحی بدنه‌ی النترای جدید مورد به‌خصوصی وجود ندارد که بخاطر آن متعجب شویم. البته باید به این نکته اعتراف کرد که بالاخره تیم طراحی هیوندای به طرح مجزای جلوپنجره که مخصوص این برند باشد، دست پیدا کرده است. چراغ‌های LED جلو و تزئینات کروم در بخش‌های مختلف به ظاهر بهتر النترا کمک کرده است، اما رینگ‌های 15 اینچی در تیپ اکو، واقعاً نمای نامناسبی به این سدان کره‌ای داده‌اند و اصلاً مناسب ابعاد و ارتفاع النترا نیستند. توصیف طراحی بدنه‌ی النترا در قالب واژه‌هایی، چون «انقلابی» و «هیجان‌انگیز» مشکل است، اما حداقل در دیدگاه مالک آن زیبا به‌نظر خواهد رسید.

کابین النترا همانند بدنه، طراحی غیرتهاجمی دارد. فضای داخلی این سدان کره‌ای مجموعه‌ای مرتب از متریال‌های مناسب این کلاس و قیمت است. کار کردن با دکمه‌های کنترلی ساده و سیستم اطلاعات و سرگرمی ساده است. النترا خودروی جادار است، اما جادارترین مدل در این کلاس عنوان نخواهد گرفت. صندلی‌های ردیف عقب توانایی جای دادن سرنشینان بالغ را دارند و باتوجه به فضای 408 لیتری صندوق عقب، حمل وسایل سفر نیز به‌راحتی امکان‌پذیر است.
قوای محرکه و عملکرد فنی؛ پایین‌تر از رقبای ژاپنی و آمریکایی

تیپ اکو النترا، تنها مدل با پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی 1.4 لیتری توربوشارژ با گیربکس دو کلاچه‌ی 7 سرعته در 6 تیپ معرفی شده است. باتوجه به قدرت 128 اسب بخار پیشرانه، نهایت سرعت 192 کیلومتر بر ساعت و زمان 7.9 ثانیه در تست سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، النترا اکو در کلاس قدرتمندترین سدان‌های کامپکت، جزو رده‌های آخر قرار می‌گیرد. اما 212 نیوتن‌متر گشتاور که از دور موتور 1300 در دسترس است، در مانور‌های ناگهانی بسیار مفید عمل می‌کند. به‌هر حال باید در نظر داشت که قوای محرکه النترا اکو، به‌منظور کم‌ترین مصرف سوخت طراحی شده است تا شتاب و سرعت بالا. گیربکس دو کلاچه در بیشتر مواقع عملکرد قابل قبولی دارد، اما در ترافیک سنگین و حرکت/توقف زیاد، مانند راننده‌های تازه‌کار تکان و لرزش محسوس به اتاق وارد می‌کند. جهت کاهش وزن، النترا اکو به‌جای رینگ‌های 16 اینچی تیپ پایه SEL، رینگ‌های 15 اینچی و بدون تایر‌های اضافی انتخاب کرده است. علاوه بر این، تایر‌های اکو با سایز 195، در برابر تایر‌های 205 تیپ SEL پهنای کمتری دارند.

سواری النترا اکو معمولی است و به‌هیچ عنوان در سطح رقبای ژاپنی و آمریکایی مانند هوندا سیویک، شورولت کروز و مزدا 3 نیست. النترا اکو به‌خصوص در جاده‌های مسطح سیستم تعلیق نرم‌تری دارد.
امکانات رفاهی، گجت‌ها و تجهیزات ایمنی؛ النترا لکو، سدان محدود هیوندای

کار کردن با نمایشگر لمسی 7 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز به تماس بلوتوث و استریم و رابط‌های اپل کارپلی و اندرویداتو کار آسانی است. در کنار دکمه‌های آنالوگ کنترلی، نمایشگر یک رنگ پنل فرمان اطلاعاتی، چون مصرف سوخت، مسافت طی شده، وضعیت فنی خودرو و انتخاب موزیک را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار راننده قرار می‌دهد. باتوجه به قیمت اقتصادی النترا اکو، امکانات موجود در آن شامل دکمه‌ی استارت، سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن‌های صندلی و غربیلک چرمی فرمان قابل توجه است. از طرفی باید توجه کرد که انتخاب آپشن‌های بیشتر در النترا اکو همچون سان‌روف، رینگ‌های 17 اینچی، سیستم‌های ایمنی هوشمند، صندلی‌های چرمی و بسیاری موراد دیگر که در رقبای اصلی آن وجود دارد، امکان‌پذیر نیست و باید به‌سراغ تیپ‌ای گران‌تر النترا رفت.

برای بهره‌گیری از سیستم‌های ایمنی بیشتر، باید تیپ‌های گران‌تر النترا یا پکیج‌های آپشن را درنظر گرفت. النترا اکو را می‌توان با سیستم‌های ایمی مانند هشدار نقطه کور و دوربین پشتی مجهز کرد، اما برای خرید یک سدان کامپکت مجهز به سیستم ترمز اضطراری یا هشدار از انحراف مسیر، تیپ لیمیتد النترا و پکیج آپشن 4 هزار و 350 دلاری آلتیمیت در دسترس است. برای مقایسه باید درنظر داشت که مدل‌هایی، چون هوندا سیویک و تویوتا کورولا تقریباً در تمام تیپ‌ها با سیستم‌های ایمنی جلوگیری از تصادف عرضه می‌شوند.
مصرف سوخت؛ بهتر از آمریکایی‌ها و اختلاف اندک با ژاپنی‌ها
النترا اکو در کلاس سدان‌های کامپکت بنزینی، با مصرف سوخت شهر و بزرگراه به‌ترتیب 7.3 و 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، جزو مدل‌های فوق‌العاده کم‌مصرف است. النترا اکو در این قسمت، در برابر شورولت کروز سدان (با گیربکس اتوماتیک) و فولکس واگن جتا 2019 نیز عملکرد بهتری به نمایش می‌گذارد. هوندا سیویک با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT همچنان از النترا اکو سوخت کمتری مصرف می‌کند، ولی این تفاوت 0.2 لیتری، چندان تأثیرگذار نیست.

قیمت و تیپ‌های مختلف؛ قیمت مناسب در تیپ‌های مختلف

النترای جدید در 6 تیپ مختلف در بازه‌ی قیمتی 14 هزار و 450 دلار تا 19 هزار و 600 دلار از طریق فروش اینترنتی عرضه می‌شود. تیو اکو با قیمت پایه‌ی 18 هزار و 50 دلار از دو تیپ اسپرت و لیمیتد با قیمت‌های به‌ترتیب 19 هزار و 300 دلار و 19 هزار و 600 دلار ارزان‌تر است. البته در صورت فروش حضوری از نمایندگی‌های رسمی 2 هزار و 500 دلار به تمام قیمت‌های پایه اضافه می‌شود. نکته‌ی مهم دیگر آپشن‌های هر تیپ است که چندان به قیمت نهایی اضافه نمی‌کنند. در حال حاضر آسان‌موتور، النترا با پیشرانه‌ی 2 لیتری 156 اسب بخاری را با قیمت 224 میلیون تومان و تحویل 60 روزه در وب‌سایت رسمی تبلیغ می‌کند.

خریداران سدان‌های کامپکت با دو اولویت قیمت و مصرف سوخت پایین به بازار می‌روند. هیوندای النترا با پیشرانه‌ی متفاوت نسبت به دیگر تیپ‌ها، کاملاً به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های سوخت ساخته شده است. اما این تیپ النترا در مقایسه با رقبای خود تجهیزات رفاهی و ایمنی کافی ندارد و البته سواری و رانندگی با آن به‌اندازه‌ی محصولات ژاپنی و آمریکایی لذت‌بخش نیست. النترا با تمرکز بر قیمت و مصرف سوخت پایین مشتری‌های خود را در بازار پیدا می‌کند.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany