• شگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنمایی
  • شگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنمایی
  • شگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنمایی
  • شگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنمایی
شگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنماییشگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنماییشگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنماییشگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنمایی

شگرد جگوار- لندروور برای دور زدن چراغ‌های راهنمایی

عصر خودرو- جگوار لندروور در حال آزمایش فناوری جدیدی است که مانع گیر کردن رانندگان پشت چراغ‌های قرمز شده و به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، فناوری "مشاوره‌ای بهینه‌سازی سرعت چراغ سبز" به رانندگان در خصوص الزامات سرعت و مسیر مشاوره داده تا از مسیر چراغ‌های راهنمایی رانندگی دوری کرده و از طریق فناوری حدواسط خودرو با خودرو با ماشین های حاضر در پشت چراغ‌های راهنمایی ارتباط برقرار کنند.

این فناوری در حال آزمایش و بهینه‌سازی روی مدل اف- پیس است.  در خصوص سیستم ارتباطی بین خودروها جگوار لندروور قصد دارد این هماهنگی را با محصولات خودروسازی فورد سازگار کند.

جگوار لندروور اعلام کرده این فناوری در سه تا پنج سال آینده روی تمامی محصولات تولیدی این کارخانه به کار خواهد رفت. سخنگوی این شرکت در این خصوص تشریح کرد، از نگاه تکنیکی همه جزئیات این فناوری آماده است و شرکت در حال تکمیل زیرساخت‌های لازم برای عملیاتی کردن این مجموعه است.

احتمالا این فناوری برای دوره آزمایشی در بخشی از انگلستان و با محوریت ارتباطی خودروها، اجرایی شده و برای عملیاتی شدن آن دسترسی به اینترنت 5G حیاتی است.

پیش از جگوار لندرور، کمپانی فورد از سیستمی مشابه برای حرکت در خیابان‌ها و  دوری از چراغ‌های راهنما سخن گفته و ولوو نیز از توسعه چنین سیستمی در برنامه‌های خود خبر داده است. اما تا کنون هیچ خبر و سندی از آزمایش این سیستم در سطح خیابان‌ها به دست نیامده است.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany