• تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)
  • تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی
تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی/ X7 ب‌ام‌و و GLS (+عکس)تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی

تقابل دو لوکس شاسی بلند آلمانی

عصر خودرو-این روزها دنیا وارد عصر جدیدی از مهندسی خودرو در حوزه قدبلندها شده است. اگراوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی را مرحله جدید و آزمایشی این عصر قلمداد کنیم، در دهه ۲۰۲۰ همه چیز بر سر سایزهای بزرگ در حوزه قد بلندها و کراس‌ها چرخ خواهد خورد.

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، مدلی مانند X7 ب‌ام‌و اثبات این ادعاست که خودروساز بزرگ آلمانی هر کاری را برای حل معضل تنوع در حوزه شاسی‌بلندهای فول سایز انجام می‌دهد و تمامی مشکلات را از سر راه برمی‌دارد.

از طرفی می‌توان گفت اعضای این حوزه خودرویی قبل از ورود محصولات اروپایی مانند GLS مرسدس و رنج‌روور آن قدرها شلوغ نبودند. اما این روزها می‌توان گفت فول‌سایزهای اروپایی رقابتی تنگاتنگ را در پیش گرفته‌اند. آئودی Q7 نیز به عنوان یک گزینه میانی بین شاسی‌های بزرگ و متوسط از نگاه تکنیکی گاهی در این رده قرار می‌گیرد، اما اساسا می‌تواند رقیب بهتری برای خودروی GLE یا X5 باشد.
اما تفاوت دو کرگدن آلمانی از چه ناشی می‌شود و نقاط ضعف و قدرت آنها از چه گزینه‌هایی نشات می‌گیرد؟

جدیدترین نسخه X7 ب‌ام‌و در روزهای اخیر رونمایی شد و تا حد امکان با حفظ چراغ‌های باریک و کشیده، جلو پنجره کلیه‌ای شکل غول پیکر و طراحی خارجی به مدل مفهومی X7 "آی- پرفورمنس" حفظ کرده است. از طرفی نسخه تولیدی این خودرو نیز کمی عضلانی و مستحکم‌‌تر از مدل مفهومی است که از نگاه کارشناسی چندان هم بد نیست.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه خودرو می‌توان به چرخ‌های آلیاژی بزرگ 20 تا 22 اینچی، طراحی سقفی تخت، نوارهای کرومی در نمای جانبی و روبه‌رو، درهای بزرگ در ردیف عقب و خروجی محفظه بار اشاره کرد. در محفظه باز به صورت الکتریکی باز و بسته خواهد شد و باید در نظر داشته باشید که چنین گزینه‌ای روی خودرویی که که کمتر از 74 هزار دلار آمریکا قیمت دارد.

این خودرو 5.16 متر طول،  1.99 متر عرض و 1.80 متر ارتفاع دارد و فصله بین دو محور آن نیز به 3.10 سانتی متر می‌رسد. این در حالیست که مرسدس GLS 5.13 متر طول داشته و عرضش به 1.93 متر می‌رسد. ارتفاع خودروی ستاره نشان آلمان‌ها نیز 1.85 متر برآورد شده  و فاصله محوری در GLS بنز نیز مانند طول و عرض کمتر از X7  بوده و به 3.07 متر می‌رسد.
مقایسه این اعداد نشان می‌دهد X7 به دلیل ابعاد و فاصله محوری  بیشتر فضای بزرگتر و گسترده‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته بنز همچنان قبلندتر است و احتمالا مسافران قدبلندتر در آن آرامش بیشتری را احساس خواهند کرد.

در نگاه اول ب‌ام‌و بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد. این مدرنیته در نمای انتهایی خودرو نمود بیشتری دارد و بنز در این زمینه میراث‌دار GL های بزرگ است. به همین دلیل GLS  نمای باکسی و زاویه‌دار خود را حفظ کرده است و X7 قوس و شکن‌های زیادی در استایل خارجی خود دارد.
خیلی سخت است که کابین این دو خودرو را مقایسه کرده و تمایل خریداران به کابین GLS سخن بگوییم. کابین GLS این روزها بر مبنای تغییر و تحولات سال 2012 ساخته می‌شود و کمی قدیمی به نظر می رسد اما X7 از آخرین فناوری‌های ب‌ام‌و بهره برده و طراحی ویژه‌ای را برای بزرگترین شاسی‌بلند خود در نظر گرفته است.

تفاوت زیادی نیز در فناوری‌های موجود و اجرایی این خودرو وجود دارد. X7 به صفحه نمایش "هدآپ"، سیستم نمایشگر 12.3 اینچی، نور محیطی، شارژ بدن سیم،  نگه‌دارنده‌های فنجان و بطری با قابلیت گرم یا سرد نگه‌داشتن مجهز است. سامانه تشخیص صدا، کنترل ژست و طیف وسیعی از سیستم‌های کمک راننده شناسایی نقاط کور، نگه دارنده بین خطوط، هشداردهنده‌های حرکت روبه عقب، ترمز اضطراری هوشمند با قابلیت شناسایی عابران نیز در این خودروی ب‌ام‌و دیده می‌شود.

از دیگر سو در GLS کنترل کروز تطبیقی و طیف وسیعی از کمک راننده‌ها در نظر گرفته شده‌اند. سرنشینان صندلی‌های عقب این خودرو نیز از سیستم سرگرمی، سیستم تهویه هوای سه ناحیه‌ای، سامانه ارتباطی "مرسدس می" و طراحی لوکس بهره می‌برند که ارثیه شاسی‌بلندهای پرچم‌دار دیروز این برند است.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany