• سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
  • سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران
سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایرانسرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران

سرگذشت تنها لامبورگینی اوراکان خاک ایران

عصر خودرو- اگر بخواهیم در خصوص یکی از خاص ترین خودروهای حال حاضر ایران حرفی بزنیم، بدون شک لامبورگینی اوراکان یکی از همان خودروهای خاص است.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  میهن صنعت ، اگر بخواهیم در خصوص یکی از خاص ترین خودروهای حال حاضر ایران حرفی بزنیم، بدون شک لامبورگینی اوراکان یکی از همان خودروهای خاص است. خودرویی که تنها یک مدل از آن در خاک ایران وجود دارد و همیشه برای عشق ماشین ها جذابیت های زیادی داشته تا جایی که اگر یک خط روی بدنه آن افتاده باشد، در دور ترین نقاط ایران نیز دوست داران ماشین، از آن با خبر می شوند.

لامبورگینی اوراکان فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده که دانستن آن خالی از لطف نیست. در این گزارش قصد داریم تا اطلاعات دقیقی از این خودرو را در اختیار شما قرار دهیم.
ورود گاو وحشی ایتالیایی به جزیره

در سال 1395 بود که اولین لامبورگینی اوراکان به خاک ایران وارد و با پلاک منطقه آزاد کیش به صورت دائمی در خاک ایران ماندگار شد.
مدل های مشابه این خودرو به دلیل ممنوعیت های فراوان ورود خودروهای لوکس و قدرتمند پس از سال 95 توانایی ورود به کشور را حتی به صورت گذرموقت نداشتند.

این لامبورگینی اوراکان نارنجی رنگ پس از ورود به جزیره کیش در یکی از اتوگالری های این شهر نگهداری می شد و جهت کرایه توسط علاقه مندان در خدمت این اتوگالری قرار گرفته بود.

برای اجاره لامبورگینی اوراکان چقدر باید هزینه کرد؟
کرایه این اتومبیل از روزی 12 میلیون تومان تا روزی 20 میلیون تومان با توجه به ارزش واقعی خودرو به قیمت روز ارز قیمت گذاری می شد. طبق اطلاعات به دست آمده از مالک این خودرو برای کرایه این اتومبیل باید مبلغ 150 میلیون تومان را به حساب موسسه جهت ضمانت واریز نمایید و یا در صورت سپردن چک مبلغ آن باید معادل قیمت خود اتومبیل یعنی معادل یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در سال 96 باشد.


باک پر خرج اوراکان

بنزینی که برای استفاده در این خودرو مناسب بوده نه بنزین معمولی و نه بنزین سوپر است. بنزین مورد استفاده در این خودرو باید استاندارد هایی مشابه بنزین موتورهای جت هواپیما داشته باشد که در جزیره کیش با قیمت قدیم حدود لیتری 45 هزار تومان آب می خورد و ظرفیت باک این خودرو حدود 80 لیتر است که هر بار پر کردن باک آن هزینه ای برابر با 3 میلیون و 600 هزار تومان خواهد داشت.

تصادف به دلیل عدم توانایی در کنترل
این لامبورگینی اوراکان تصادفی را نیز پشت سر گذاشته است که به دلیل عدم تسلط شخص کرایه کننده به خودرو در سرعت بالا و در خیابان کمبرندی کیش به وقوع پیوسته بود. طی این تصادف سه عدد از رینگ های خودرو در برخورد با جدول کنار خیابان شکسته شد. سرانجام این خودرو خاص راهی تعمیرگاه شد و حدود 1 ماه را در نزدیکترین تعمیرگاه رسمی کمپانی لامبورگینی واقع در دبی گذراند. پس از تعمیر این خودرو بار دیگر شاهد حضور این گاو وحشی در خیابان های جزیره زیبای کیش بودیم.
تغییر چهره

پس از انجام تعمیرات روکش مات بدنه این خودرو از روی آن برداشته شده بود و اسپویلر فیبر کربنی بزرگی در عقب آن قرار گرفته بود که بیش از پیش جلب توجه می کرد.
پس از حادثه ای که برای این خودرو به وقوع پیوست این لامبورگینی دیگر برای کرایه در اختیار علاقه مندان قرار نگرفت. در حال حاضر این خودرو در پشت شیشه های یکی از اتوگالری های خوش نام جزیره کیش به سر می برد.

به تازگی بدنه این خودرو توسط یک تیم حرفه ای کاور شده و رنگ نارنجی کروم (براق آینه ای) به خود گرفته است. همچنین دو خط مشکی در وسط بدنه این خودرو از روی کاپوت تا عقب آن کشیده شده و ظاهر بسیاز زیبایی به آن بخشیده است.

گران، سریع و قابل احترام
این خودرو هیچ وقت برای فروش گذاشته نشده است ولی قیمت آن در بازار جهانی حدود 210 هزار دلار است که با نرخ ارز 16 هزار تومانی ارزش این خودرو خاص به 3 میلیارد و 360 میلیون تومان می رسد.

پیشرانه 5.2 لیتری V10 این لامبورگینی اوراکان تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل 610 اسب بخار و گشتاور فوق العاده 560 نیوتون متر را تولید می کند.
لازم به ذکر است که نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو پس از عبور از سیستم انتقال قدرت 7 سرعته دوکلاچه LDF به هر چهار چرخ منتقل می شود.

این قدرت سبب می شود تا رسیدن از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در این خودرو تنها در 3.4 ثانیه محقق شود و شتاب صفر تا 200 این سوپر اسپرت ایتالیایی برابر با 10.1 ثانیه است.حداکثر سرعت این خودرو نیز حدود 340 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
در شبکه های اجتماعی نیز ویدیوهایی از شتابگیری این لامبورگینی مشاهده شده است که بسیار هیجان انگیز هستند و حداکثر سرعت این لامبورگینی را نشان می دهند.

 

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany