• رنو داستر 2018 را بشناسید
  • رنو داستر 2018 را بشناسید
  • رنو داستر 2018 را بشناسید
  • رنو داستر 2018 را بشناسید
رنو داستر 2018 را بشناسیدرنو داستر 2018 را بشناسیدرنو داستر 2018 را بشناسیدرنو داستر 2018 را بشناسید

رنو داستر ۲۰۱۸ را بشناسید

عصر خودرو-رنو داستر یک شاسی بلند کوچک فرانسوی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در طی همکاری رنو و داچیا (شاخه رومانیایی رنو) معرفی و تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، رنو داستر یک شاسی بلند کوچک فرانسوی است که نخستین بار در سال 2010 در طی همکاری رنو و داچیا (شاخه رومانیایی رنو) معرفی و تولید شد. این خودرو در بازار‌های جهانی با نام داچیا داستر شناخته می‌شود و در تیپ‌های PE و SE به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد.

چند ماه پیش، داچیا از مدل 2018 داستر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرده بود. این خودرو که نسل دوم داستر محسوب می‌شود، در بسیاری نقاط دنیا با برند داچیا عرضه نخواهد شد و با برند رنو وارد بازار خواهد شد. یکی از دلایلی که رنو اقدام به تولید نسل دوم این خودرو کرده است، بازار بسیار بزرگ خودرو‌های شاسی بلند اقتصادی در آمریکای جنوبی است که میزان فروش آن تقریباً با کشور‌های اروپایی برابری می‌کند.

در خصوص طراحی داستر باید به جلو پنجره‌ی جدید آن و طراحی متفاوت قسمت عقب اشاره کرد. ضمن اینکه یک نوار نقره‌ای رنگ بر روی صندوق عقب وجود دارد که هم به زیبایی نمای عقبی کمک کرده هم نقش دستگیره‌ی درب صندوق عقب را بازی می‌کند. این نوار نقره‌ای رنگ در نسل قبلی به رنگ مشکی بود، اما در نسل دوم به رنگ نقره‌ای درآمده است که نمای شکیل‌تری دارد. یکی از نکات جالب این مدل مربوط به طراحی داخلی آن است که طراحی مدل‌هایی که توسط رنو عرضه می‌شوند و مدل‌هایی که با برند داچیا عرضه می‌شوند متفاوت اند. مهم‌ترین تفاوت آن‌ها را می‌توان در خروجی‌های سیستم تهویه دانست که در مدل‌های داچیا از سه خروجی گرد استفاده شده، اما در رنو داستر از دو عدد خروجی مستطیلی شکل استفاده شده است.

همچنین رنو داستر 2018 دارای غربیلک فرمان زیباتری در مقایسه با داچیا داستر است و نشان دهنده‌های پشت آمپر آن نیز دارای حاشیه کرومی هستند. در خصوص سیستم رسانه‌ای و سرگرمی این خودرو‌ها نیز باید گفت که با مدل مورد استفاده در نسل اول یکی است و تفاوتی ندارد، اما تا جایی که اطلاع داریم رنو به زودی در سال 2018 یک سیستم اطلاع رسانی جدید را برای این خودرو معرفی خواهد کرد. اما باید دید که سیستم جدید به صورت استاندارد بر روی این مدل عرضه خواهد شد یا به صورت آپشن.

در مورد مشخصات فنی خودرو باید گفت که رنو پیشرانه‌ی جدیدی را برای این خودرو عرضه نکرده و از همان پیشرانه‌های قبلی استفاده می‌کند. مدل ضعیف‌تر این خودرو به یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز است که می‌تواند 115 اسب بخار قدرت تولید نماید. این مدل هم به صورت دیفرانسیل جلو و هم به صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و می‌توان دو نوع جعبه دنده‌ی دستی و یا ضریب متغیر CVT را برای آن سفارش داد.

برای کسانی که خواهان قدرت بیشتر هستند، رنو پیشرانه‌ی چهار سیلندر 2 لیتری با قدرت 145 اسب بخار را عرضه می‌کند. مدل‌های دیزلی رنو داستر هم دارای سه مدل هستند که مدل‌های 85 و 93 بخاری DCI به صورت دیفرانسیل و مدل dCi 110 را می‌توان به صورت آپشنال به همراه سیستم چهار چرخ محرک خریداری کرد. همچنین یک جعبه دنده‌ی دو کلاچه‌ی خودکار نیز روی رنو داستر قابل سفارش است که البته تنها در نسخه دیفرانسیل جلوی DCI 110 می‌توان آن را سفارش داد. این موضوع هم حائز اهمیت است که رنو، در دو سال اخیر، یک خودروی وانت پیکاپ با نام اوروچ (Oroch) که بر اساس رنو داستر ساخته شده است را در آمریکای جنوبی به فروش می‌رساند و احتمالاً تغییرات نسل جدید داستر بر روی این پیکاپ نیز اعمال خواهند شد. این وانت برای بازار اروپا با برند داچیا عرضه می‌شود.

داستر با استقبال چندان بالایی در بازار ایران روبه‌رو نشد و یکی از مهم‌ترین علت‌های این اتفاق، ظاهر نه چندان جذاب آن است. البته داستر از نظر توانایی‌های فنی ضعفی ندارد و برای حرکت در مسیر‌های آفرود خودرو مناسبی است، اما برای استفاده در مسیر‌های شهری، چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany