• داستر
  • داستر
  • داستر بزرگتر نخواهد شد
داسترداسترداستر بزرگتر نخواهد شد

داستر بزرگتر نخواهد شد

عصر خودرو- تمام هویت داچیا در ساخت خودروهای ارزان خلاصه شده است، و ساخت suv های بزرگتر برای کمپانی‌های خودروساز چندان ارزان تمام نمی‌شود. با وجود این که میل زیادی به suvها (شاسی بلند) در اروپا و دیگر نقاط جهان وجود دارد، اما داچیا به دلیل مسائل قیمتی توان ورود به سطحی بالاتر از داستر را ندارد.

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران ، خودروساز رومانیایی در حال لذت بردن از رشد فروش فوق‌العاده‌اش در قاره اروپاست و این موفقیت را مدیون خودروهای ارزان مانند هاچ‌بک ساندرو یا SUV داستر می‌داند. داچیا در راه خود از فرمولی بهره می‌برد  که اشکودا در دهه 90 و ده سال اول سال 2000 از آن استفاده کرد و اینک کمپانی مادر داچیا یعنی رنو مصمم است تا از این دستورالعمل در سال‌های آینده بهره برد.

لوئیس اوسولیوان، رئیس شعبه داچیا انگلیس احتمال ساخت SUV بزرگتر از داستر را رد کرد. وی دلیل این رویکرد را ساده عنوان کرد و گفت: SUV های بزرگتر هزینه بیشتری را بر محصولات داچیا اعمال می‌کنند و این با فلسفه ارزان‌سازی شرکت سازگار نیست. به اعتقاد این مدیر داچیا، تصمیم کاملا منطقی اتخاذ شده و باعث می‌شود طیف گسترده‌ای از مردم به برند ارزان‌ساز کارخانه رنو با ارزش بیشتری بنگرند.

این سخنان در حالی مطرح شد که شایعاتی درباره ساخت یک گرند داستر با فاصله بین محوری بیشتر و کابین 7 صندلی وجود داشت، اتفاقی که اینک مطمئنا روی نخواهد داد.

داچیا در چند ماه گذشته با ارتقاء خط تولید داستر تغییراتی جدید روی این خودروی خود به وجود آورد و از موتورهای 1.5 لیتری Blue dCi توربوشارژ 4 سیلندر برای مدل‌های جدید استفاده کرد. اینک این خودروها می‌توانند قدرتی بین 95 تا 115 اسب‌بخار تولید کنند.

بر اساس تیزرهای منتشر شده از سوی این کارخانه به زودی سامانه اطلاعات و سرگرمی جدید نیز برای محصولات داچیا ارائه خواهد شد.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany