• اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
  • اینجا هوای ب ام و شما را دارند
اینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارنداینجا هوای ب ام و شما را دارند
نگاهی به تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو (بخش نخست)

اینجا هوای ب ام و شما را دارند

عصر خودرو- در کیلومتر ۶ جاده مخصوص، تابلوی بزرگ "پرشیا خودرو"، مالکین محصولات ب ام و را به سمت تعمیرگاه مرکزی این شرکت هدایت می‌کند، جایی که متخصصین پرشیا خودرو با بالاترین استانداردها آماده ارائه خدمات به مالکین ب ام و هستند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چندی قبل بازدید کامل از این تعمیرگاه داشتیم، جایی که هوای ب ام و شما را دارند و آنچه در ادامه می‌آید بخش نخست گزارش این بازدید است.

یکی از دغدغه‌های همیشگی مالکین خودرو و به‌ویژه مالکین خودروهای پریمیوم مانند ب ام و، خدمات پس از فروش این خودروها است. از یک‌طرف این خودروها به دلیل پیچیدگی فنی، تنها باید از سوی افراد آموزش دیده تعمیر شوند و از سوی دیگر مالکین این خودرو سطح توقع بالایی در زمینه برخورد پرسنل خدمات و البته نوع سرویس‌ها دارند.
پرشیا خودرو که فروش و خدمات پس از فروش محصولات ب ام و (و البته از سال گذشته مینی) را در ایران بر عهده دارد، از زمان آغاز فعالیت تاکنون همواره تمرکز ویژه‌ای بر خدمات پس از فروش داشته است و در این راستا با سرمایه‌گذاری گسترده در زمینه خدمات پس از فروش، توانسته شبکه خدمات خود را توسعه دهد. آموزش پرسنل، سرمایه‌گذاری در تأمین تجهیزات مورد تائید ب ام و و تأمین قطعات از شرکت مادر عواملی است که توانسته پرشیا خودرو را در خدمت‌رسانی به مالکین ب ام و موفق کند.

چگونه نوبت بگیریم؟
برای حضور در تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو بهتر است از قبل نوبت بگیرید. برای این کار می‌توانید با شماره تلفن 4591 داخلی 135 تماس بگیرید تا زمان ورودتان هماهنگ شود. روش دیگر بهره‌گیری از اپلیکیشن تلفن همراه پرشیا خودرو است که غیر از نوبت‌دهی کاربردهای بسیار دیگری هم دارد.
در کنار این‌ها اگر تصمیم گرفتید در زمان ترددتان در جاده مخصوص برای سرویس‌های دوره‌ای و یا تعمیرات سنگین‌تر بدون هماهنگی به این مرکز بروید همچنان کارشناسان پرشیا خودرو پذیرای شما خواهند بود. تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو ظرفیت پذیرش 80 دستگاه خودرو را در شیفت‌های عادی در روز دارد. از این ظرفیت معمولاً 20 دستگاه هم برای خودروهایی در نظر گرفته می‌شود است که بدون نوبت می‌آیند. البته همچنان توصیه می‌شود برای تسریع در امور از قبل نوبت بگیرید.

این مشاورین محبوب
با ورود به محوطه تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو، در گام اول پرسنل حراست را خواهید دید که اطلاعات اولیه خودرو را ثبت می‌کنند. معمولاً در گام بعدی باید منتظر کارشناس فنی باشید که باعجله برای پرسیدن عیب به سراغتان می‌آید اما نه وقتی برندی همچون ب ام و را می‌رانید چراکه سیستم پذیرش در اینجا متفاوت و خاص است. در ادامه به سمت میز پذیرش راهنمایی می‌شوید، جایی که اطلاعات خودرو به‌طور کامل در سیستم ثبت می‌شود و البته در همین مرحله وضعیت گارانتی خودرو هم بررسی خواهد شد.
یکی از مشکلات بزرگ در شبکه خدمات پس از فروش خودرو در کشورمان، مشغله زیاد کارشناسان فنی است و همین مسئله باعث می‌شود این بخش از کار به‌سرعت و عمدتاً با دقت کم انجام شود و به دلیل عدم ثبت دقیق عیب خودرو در زمان پذیرش، درنهایت وقتی خودرو در نمایندگی خارج می‌شود گاهی عیب اصلی هنوز برطرف نشده است. در تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو اما وضعیت به گونه دیگری است چراکه در اینجا مشاورین سرویس اختصاصی هر مشتری، مسئول ارتباط مشتری و پرشیا خودرو هستند و وقت کافی برای پرسش‌های شما و البته بررسی عیوب خودرو دارند تا به این ترتیب هیچ‌چیز از قلم نیافتد.
مشاورین سرویس در اصل کارشناسان فنی هستند که آموزش‌های لازم را دیده‌اند. هر مشتری با یکی از اعضا این تیم در ارتباط خواهد بود و این فرد پل ارتباطی میان مشتری و پرشیا خودرو است و عملاً نماینده مشتری در بخش خدمات پس از فروش به‌حساب می‌آید.
اعضا این تیم در ابتدا مرور کاملی بر گفته‌های مشتری در زمینه مسائل مطرح شده در مورد خودرو خواهند کرد تا به این ترتیب با پرسش‌های دقیق بتوانند ذهنیتی در زمینه مشکل خودرو برای تکنیسین‌های تعمیرگاه ایجاد کنند. درنهایت با ثبت گفته‌های مشتریان، به همراه وی در محل خودرو حاضر شده و وضعیت بدنه، کیلومتر کارکرد و دیگر موارد لازم را ثبت می‌کنند. از این لحظه مشتریان پرشیا خودرو تنها مشاورین سرویس ویژه خود را می‌شناسند و می‌توانند تمام امور را از طریق وی جویا شوند. در این مرحله بنا به خواست مشتری، خودرو با کارواش اتوماتیک به‌طور کامل شسته می‌شود هرچند در صورتی که توقف خودرو در پرشیا خودرو طولانی باشد، در زمان خروج هم بار دیگر خودرو شسته می‌شود تا در بهترین حالت به دست مشتریان برسد. درنهایت هم پس از اتمام تعمیرات خودرو، مشاور سرویس تعمیرات انجام گرفته بر روی خودرو را با مشتری مرور کرده و خودرو را تحویل می‌دهد.

اسباب پذیرایی مهیا است
بخشی از مشتریانی که به تعمیرگاه پرشیا خودرو مراجعه می‌کنند درخواست سرویس‌های دوره‌ای خودرو را دارند. این سرویس‌ها در جایگاه‌های ویژه‌ای در تعمیرگاه انجام می‌شود و در آن‌ها با حفظ استانداردهای ب ام و، امور اولیه مربوط به سرویس دوره‌ای خودرو با سرعت انجام می‌شود. این سرویس‌ها شامل تعویض روغن و سایر بخش‌های مصرفی خودرو، بازدیدها عمومی پیش از سفر و مواردی از این دست است و معمولاً در زمانی کمتر از دو ساعت انجام می‌شود. این تعمیرات البته زمان کمتری نیاز دارد اما از آنجا که طبق استانداردهای ب ام و، تایرهای خودرو پیش از خروج از تعمیرگاه باید ازنظر سطح فشار باد بررسی شود و این مسئله نیاز دارد که خودرو حداقل یک ساعت در حالت توقف باشد، زمان در حدود یک ساعت برای سرویس خودرو نیاز است. در این سرویس‌ها مشتریان می‌توانند از امکانات پذیرایی در نظر گرفته شده در پرشیا خودرو بهره بگیرند. برای این منظور فضای مناسبی در نظر گرفته شده است که غیر از امکانات پذیرایی، مشتریان می‌توانند از بخش فروش قطعات و اکسسوری‌های جانبی ب ام و هم بهره‌مند شوند. از آنجایی که بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند فرآیند تعمیراتی خودرو را ببینند، این اتاق به‌گونه‌ای طراحی شده است که از طریق شیشه‌هایی به محیط تعمیرگاه دید دارد و مالکین می‌توانند فرآیند تعمیراتی خودرو را ببینند.

هیچ مشکلی از نظر دور نمی‌ماند
مشاور سرویس در گفتگو با مالک خودرو و با پرسش‌های دقیق می‌تواند تا حد زیادی مشکل خودرو را دریافته و این مسئله را در برگه کار ثبت می‌کند. این برگه پایه فعالیت‌های تعمیراتی است هرچند ممکن است در طی کار موارد دیگری نیز مشاهده شود که به مشتری اطلاع داده خواهد شد.
بر اساس درخواست مشتری و نظر مشاور سرویس، خودرو به یکی از چند ایستگاه تعمیراتی ارسال می‌شود تا امور تعمیراتی و سرویس‌های لازم بر روی خودرو انجام شود. اصلی‌ترین ایستگاه‌های کاری در پرشیا خودرو شامل سرویس سریع (کوئیک سرویس)، صافکاری و نقاشی و واحدهای مکانیکی و برق است. در هر یک از این واحدها تکنیسین‌های دوره دیده پرشیا خودرو بر اساس اطلاعات و دستورالعمل‌های شرکت مادر و با کمک جدیدترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیراتی، خودرو را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز بر اساس دستورالعمل‌های ب ام و نسبت به تعمیرات خودروها اقدام می‌کنند و در موارد خاص به‌صورت مستقیم از کارشناسان فنی ب ام و استعلام می‌شود.
در بعضی موارد باید بررسی اولیه خودرو برای عیب‌یابی با حضور مشتریان انجام شود و این تنها زمانی است که مشتریان امکان ورود به محوطه تعمیرگاهی را دارند. برای این منظور در ابتدای محوطه تعمیرگاهی، فضایی برای جک‌های پذیرش در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز خودرو در بخش‌های مختلف بررسی می‌شود.

 

یک سرویس سریع
هرچند شاید به نظر برسد ب ام و به‌عنوان یک خودرو گران‌قیمت و پیچیده، نرخ خرابی بالایی داشته باشد اما بر اساس آنچه سروش امامی، رئیس گارانتی پرشیا خودرو می‌گوید نرخ خرابی در محصولات ب ام و در صورت استفاده اصولی پایین است و بخش عمده‌ای از مراجعات به تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو برای سرویس‌های دوره‌ای است. سرویس‌های دوره‌ای در پرشیا خودرو در بخش کوئیک سرویس انجام می‌شود تا به این ترتیب در زمان مشتریان صرفه‌جویی شود. فرآیند کاری در بخش کوئیک سرویس کمتر از دو ساعت طول می‌کشد و به این ترتیب شاید برای برخی از مشتریان خروج از تعمیرگاه و بازگشت برای تحویل خودرو ازنظر زمانی مقرون‌به‌صرفه نباشد. برای چنین مشتریانی امکانات کاملی برای استراحت در نظر گرفته شده است.

 

هزینه چند؟!
یکی از موارد مدنظر مالکین خودروهای وارداتی و به‌ویژه خودروهای پریمیوم در زمینه استفاده از خدمات تعمیرگاهی نمایندگی‌های رسمی، هزینه خدمات در این نمایندگی‌ها است. واقعیت آن است که نرخ تعمیرات در نمایندگی‌های رسمی بالا است هرچند در مقابل نوع خدمات ارائه شده از سوی نمایندگی‌های رسمی نیز با آنچه در بیرون از نمایندگی‌ها ارائه می‌شود متفاوت است.
نوید پرتو، رئیس ارشد سرویس پرشیا خودرو در این زمینه می‌گوید:"واقعیت آن است که نرخ خدمات ارائه شده در پرشیا خودرو بیش از چیزی است که در تعمیرگاه‌های متفرقه بیرون می‌بینید. این مسئله طبیعی است چراکه نوع خدمات و قطعات پرشیا خودرو کاملاً متفاوت از چیزی است که بیرون از این مجموعه می‌بینید. در زمینه قطعات باید در نظر داشته باشید ما تنها قطعات اصلی ب ام و را عرضه می‌کنیم و به‌هیچ‌عنوان قطعاتی خارج از شبکه جهانی ب ام و توسط پرشیا خودرو عرضه نمی‌شود که طبیعتاً قیمت آن‌ها بالاتر از قطعاتی است که بدون تائید ب ام و عرضه می‌شوند. به‌علاوه تمام این قطعات از طریق شبکه رسمی واردات با پرداخت تمامی هزینه‌ها و ضمانت‌های لازم وارد می‌شود."
وی افزود:"مسئله دوم فرآیند خدمات پس از فروش در پرشیا خودرو است. ما استانداردها و پروسه‌های ب ام و را در سطح جهان در پرشیا خودرو پیاده می‌کنیم. بر اساس استاندارد ب ام و، خودرو در زمان خروج از تعمیرگاه باید تمام استانداردهای ب ام و را مطابق خودروی خارج شده از خط تولید داشته باشد و این مسئله به‌ویژه در زمینه سیستم‌های ایمنی خودرو بسیار سخت‌گیرانه است. با این دیدگاه ما نمی‌توانیم هر تعمیراتی که مایل هستیم بر روی خودروها انجام دهیم. بعضی از قطعات مطابق استانداردهای ب ام و در صورت خرابی حتماً باید تعویض شوند چون بحث ایمنی راننده و سرنشین مطرح است. همه این موارد در اینجا رعایت می‌شود و طبیعی است هزینه تعمیرات بالاتر می‌رود هرچند در مقابل مشتری می‌تواند اطمینان داشته باشد خودرو در زمان خروج از تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو و سایر نمایندگی‌های این شرکت، بدون عیب است ضمن آنکه ما در زمینه قطعات و سرویس‌ها، گارانتی به مشتری ارائه می‌کنیم."
نوید پرتو در ادامه گفت:"ما تحت هر شرایطی هزینه‌ها را به مشتریان اعلام می‌کنیم و خدمات با تائید آن‌ها انجام می‌شود. در مواردی مانند سرویس‌های دوره‌ای هزینه از قبل مشخص است اما در زمان تعمیرات اساسی‌تر روی خودرو گاهی پیش می‌آید که کارشناسان به مواردی برمی‌خورند که نیاز به تعمیرات دیگری روی خودرو است. در این شرایط هزینه مشتری اعلام شده و با تائید مشتریان هزینه‌ها انجام می‌شود."

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany