• سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
  • سبز اندیشی به سبک فولکس واگن
سبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگنسبز اندیشی به سبک فولکس واگن
نگاهی به خانواده خودروهای الکتریکی فولکس‌واگن ( I.D. )

سبز اندیشی به سبک فولکس واگن

عصر خودرو - فولکس واگن همواره به استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در محصولات خود، معروف بوده است و به تازگی شروع به کار روی پروژه ساخت یک سری خودرو برقی (موسوم به خانواده I.D.) کرد که وعده داده شده از سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این مطلب، قصد داریم بیشتر با این خانواده پاک آشنا شویم.  

شمارش معکوس برای آینده
فولکس واگن I.D.  یک خودرو کامپکت شهری خواهد بود که قرار است در سال 2020 نمونه واقعی آن به بازار عرضه شود. سال 2020 از دید خودروسازان جهان یک سال شکوفایی جدی در صنعت خودرو به حساب می‌آید. تسلا هم قرار است مدل رودستر خود را در سال 2020 به بازار معرفی کند، مدلی که معادلات را نه تنها در زمینه خودروهای برقی بلکه در زمینه طراحی، قدرت، سرعت و بسیاری از موارد دیگر از نو خواهد نوشت. خودرو I.D. بر اساس ادعای فولکس‌واگن از یک مجموعه باتری‌ استفاده خواهد کرد که قادر است با هر بار شارژ کامل، برد پیمایشی بین 400 تا 600 کیلومتر را به خودرو بدهد. این عدد برای یک خودرو عادی شهری که قاعدتا نباید قیمت سرسام‌آوری داشته باشد؛ بسیار عدد قابل تأملی خواهد بود. امکانات ایده‌آل I.D. در کنار موتور برقی قدرتمند و کم‌مصرف که همگی با قیمتی باورنکردنی به بازار عرضه خواهند شد؛ می‌تواند به تاریخ‌ساز شدن این سری کمک کند تا فولکس‌واگن بتواند پس از بیتل و گلف، سومین محصول ماندگار خود را در تاریخ به ثبت برساند.

مثل SUV توانمند ، مثل کوپه منعطف
فولکس واگن I.D. Crozz یک کراس‌اوور کوپه کامپکت است که توانایی‌های مانورپذیری و قدرت‌نمایی‌های یک خودرو شاسی‌بلند و همچنین اسپرت‌بودن، جذاب بودن و ریسک‌پذیری یک کوپه چهار در را دارد. بهره‌گیری از یک سیستم چهارچرخ محرک موسوم به 4MOTION که با نصب دو موتور قدرتمند در محورهای جلو و عقب و فرمان دادن مجزا به هرکدام می تواند بهترین عملکرد را در بدترین شرایط محیطی به نمایش بگذارد. بهره‌گیری از پیشرانه قدرتمند 302 اسب بخاری در کنار باتری‌های قدرتمندی که می‌توانند این خودرو را تا 500 کیلومتر با یک بار شارژ کامل حرکت دهند؛ از جمله مهم‌ترین نکات در مورد این خودرو بهحساب می‌آید. برخلاف وجود این باتری و موتورهای قدرتمند،  فولکس واگن موفق شده تا مسأله تقسیم وزن را در I.D.Crozz به خوبی رعایت کند که نتیجه آن، بهبود پایداری و عملکرد فنی خودرو در شرایط مختلف خواهد بود. فولکس‌واگن در مورد سیستم تهویه‌ای که قرار است بر روی این خودرو قرار داده شود؛ اینگونه نوشته که این سیستم تهویه می‌تواند همواره و در هر شرایط آب و هوایی بیرونی، هوای داخل کابین را مطبوع برای تنفس و لذت‌بخش برای رانندگی نگه دارد.

ون مسافرتی خودران آینده
فولکس‌واگن مدعی است که ون مسافرتی I.D. Buzz جدیدش معادلات را برهم خواهد زد. یک ون برقی با قابلیت پیمایش 600 کیلومتر با یک شارژ کامل که باتری‌های آن می‌توانند در کمتر از 30 دقیقه با شارژر 150 کیلوواتی(DC) به بالای 80 درصد از شارژ کامل برسند. این خودرو یک ون 8 سرنشین است که داخل آن از هیچ کلیدی استفاده نشده و به جای آن از پنل‌های لمسی و سنسورهای متفاوت بهره گرفته شده است. I.D.Buzz در حقیقت یک خودرو 4چرخ محرک بوده که مانند مدل Crozz از یک موتور در محور جلو و یک موتور در محور عقب استفاده می‌کند که این موتورها با خروجی مجموع 369 اسب بخار، شتاب صفر تا صد حدود 5.2 ثانیه و حداکثر سرعت حدود 160 کیلومتر بر ساعت را به این خودرو مسافرتی بزرگ می‌بخشند.

آینده از آن برق و الکترونیک
بعد از اینکه مشکلات زیاد استفاده از پیشرانه‌های بنزینی برای خودروسازان مشخص شد؛ هرکدام استراتژی خاصی را انتخاب کردند تا بتوانند در کاهش تولید این آلاینده‌های خطرناک سهمی داشته باشند. برخی از ابتدا به سراغ خودروهای برقی و هایبرید رفتند ولی فولکس واگن جز خودروسازهایی بود که مصرانه تلاش کرد تا سوخت بنزین را با گازوئیل جابجا کند. توسعه پیشرانه‌های دیزلی که فولکس‌واگن در آن به نتایج خوبی هم رسیده بود به دلیل مشکلات ایجاد شده در زمینه آمار غیرواقعی آلایندگی‌های ایجاد شده توسط این انجین‌ها ناکام ماند ولی همانطور که اشاره شد؛ این مسأله، این خودروساز قدیمی آلمانی را به صرف هزینه بیشتر بر روی خودروهای برقی سوق داد. اتفاقی که شاید در سال 2020 و با بیرون آمدن نمونه‌های تولیدی کانسپت‌های خانواده I.D  به یک انقلاب بزرگ در صنعت خودرو وخودروسازی مبدل شود.

*نویسنده: روزبه نوروزیان

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany