• مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
  • مرکب‌های الکتریکی
مرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکیمرکب‌های الکتریکی
بررسی بهترین موتورهای برقی و پاک در بازار جهانی

مرکب‌های الکتریکی

عصر خودرو - همانطور که می‌دانید در حال حاضر دنیای وسایل نقلیه سبک و سنگین روز به روز در حال پیشرفت و همسو شدن با سیاست‌های نوین جهانی از جمله کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی است. موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برندهای بزرگ جهانی در این حوزه حالا با ارائه موتورسیکلت‌های پیشرفته و در اختیار گذاشتن هر آنچه که نیاز بازار عنوان ‌می‌شود مانند موتورهای کراس، نیکد، سوپربایک و .... با پیشرانه‌های پاک و بدون آلودگی سعی دارند تا از قافله این سیاست بزرگ جهانی عقب نمانند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به هر روی با این مقدمه کوتاه در مورد مرکب‌های الکتریکی همراه ما باشید تا بهترین‌های این حوزه از وسایل نقلیه را برای شما معرفی و بررسی کنیم.

Brutus V9
اگر دوستدار موتورسیکلت‌های کروزر و کلاسیک هستید و به طور کلی تیپ موتورهای هارلی مورد پسند شماست؛ مژده ما به شما Brutus V9 است که با پیشرانه تمام الکتریکی و با ظاهری بسیار کلاسیک و زیبا به بازار عرضه ‌می‌شود. این موتورسیکلت 33 هزار دلاری ‌می‌تواند تا 450 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند و پیشرانه قدرتمند آن ‌می‌تواند 125 اسب بخار نیرو و 277 نیوتن متر گشتاور خالص را در اختیار راکب قرار دهد. سیستم ترمز این موتورسیکلت در جلو از نوع دیسکی با دو پیستون و در عقب نیز مجهز به دیسک ترمز تک پیستون است و عملکرد قابل قبولی را برای بروتوس 355 کیلوگر‌می‌که وزن زیادی دارد به ارمغان ‌می‌آورد. شاسی آن نیز از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و طراحی فایبرگلس روی چرخ عقب آن موجب شده تا لقب زیباترین موتورسیکلت کروزر پاک را هم یدک بکشد.

Yamaha TY-E
اگر فکر ‌می‌کنید پیشرانه‌های پاک و برقی مختص اسکوتر و موتورهای ساده است سخت در اشتباهید، چرا که یاماها با ارائه کانسپت TY-E در کلاس موتورهای تریال تمام معادلات موتورهای برقی تا پیش از این را بر هم زد. کلاس تریال یکی از دشوارترین و حرفه ای ترین مسابقات موتورسواری در دنیا است که گشتاور لحظه ای پیشرانه و همچنین مهارت راننده نقش به سزایی در پیروزی تیم‌های دو نفره در این رشته دارد. موانع مرتفع و با زاویه زیاد، حفظ تعادل راننده بدون تکیه پا به زمین، موتورسیکلت‌های سبک و بدون زین از خصوصیات بارز این مسابقات به شمار ‌می‌آید. شاسی مونوکوک این موتورسیکلت کاملا از فیبرکربن ساخته شده و موجب شده تا وزن کلی TY-E تنها به 70 کیلوگرم برسد. کلاچ تخصصی و هیدرولیک آن نیز در جهان بی همتاست و ‌می‌تواند در کسری از ثانیه تمام قدرت پیشرانه را توسط زنجیرهای فورج کاری شده به محور عقب منتقل کند تا این موتور تریال جهش بلندی از روی موانع داشته باشد.

Kalashnikov electric motorcycle
حتما شما هم به محض شنیدن نام کلاشنیکف به یاد اسلحه معروف AK45 ‌می‌افتید، اما باید بدانید این صنایع روسی آنقدر گسترده است که حالا بعد از ساخت پهباد به تولید موتورسیکلت برقی نیز روی آورده است. این موتورسیکلت به نحوی طراحی شده است که بتواند به راحتی گشت‌های مرزی را انجام دهد و علاوه بر آن بتواند به عنوان وسیله نقلیه مناسب برای پلیس ضدشورش نیز فعالیت مثمر ثمری را به انجام برساند. نیروی پیشرانه این موتورسیکلت که در حدود 20 اسب بخار است نیز به هر دو محور این موتورسیکلت منتقل ‌می‌شود. کلاشنیکف روسی از یک گیربکس تک سرعته بهره ‌می‌برد و راکب آن ‌می‌تواند تا 150 کیلومتر بر ساعت با آن رانندگی کند. ضمنا خالی از لطف نیست که بدانید این موتورسیکلت به عنوان یکی از وسایل نقلیه حراست از ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال در روسیه فعالیت گسترده خود را آغاز خواهد کرد و به طوری کلی رونمایی ‌می‌شود.

Energica EGO
حالا نوبت آن است که با یک موتورسیکلت مسابقه ای در حد و اندازه‌های مسابقات سوپربایک آشنا شویم که پیشرانه آن تماما با نیروی الکتریسیته کار ‌می‌کند. Ego با قلب تپنده خود که از جنس باتری‌های حجیم لیتیو‌می‌است؛ می‌تواند تا 150 اسب بخار نیرو و حداکثر 200 نیوتن متر گشتاور خروجی داشته باشد. این قدرت سرسام آور ‌می‌تواند EGO را ظرف مدت تنها 3 ثانیه از حالت سکون به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت برساند. اما نکته جالب اینجاست که این موتورسیکلت ‌می‌تواند در حالت‌های رانندگی شهری، اقتصادی، بارانی و اسپرت تنظیم شود تا بیشتر بتوان این اسب رام نشدنی را کنترل کرد. Ego تنها 35 هزار دلار قیمت دارد و باتری‌های آن تا سه سال گارانتی تعویض دارند. از طرفی می‌توانید با یکی بار شارژ کامل با این موتورسیکلت 265 کیلوگر‌می‌مسافتی بالغ بر 150 کیلومتر را طی کنید.

KYMCO
این موتورسیکلت، ستاره موتورشوی توکیو در سال 2018 است و پیش بینی می‌شود که می‌تواند دنیای موتورهای برقی را دگرگون کند. کمپانی تولیدکننده این موتورسیکلت قرار است تا سه سال آینده بیش از 10 نوع اسکوتر با توجه به نیاز کشورهای مختلف تولید کند و در 20 کشور حضور فعال داشته باشد. باتری‌های تایوانی آن، نسل جدید باتری‌های هوشمند هستند که تا 40 درصد بازده بیشتر در کنار کاهش مدت زمان شارژ کامل باتری را برای مالک اسکوتر به ارمغان ‌می‌آورند. این باتری‌های ارزان قیمت و 5 کیلوگرمی، به راحتی قابل تعویض بوده و شما می‌توانید پس از اتمام شارژ، آن‌ها را تعویض کنید. همچنین ‌می‌توانید به کمک این باتری ها تا بیش از 200 کیلومتر با kymco در معابر شهری رانندگی کرده و پس از اتصال به ایستگاه‌های شارژ برقی، تنها 90 دقیقه برای شارژ کامل باتری ها زمان صرف کنید. kymco این اسکوتر سبک و چالاک، آینده موتورهای برقی نامیده ‌می‌شود.
 

Victory Empulse TT
اما اگر خواهان موتورهای نیکد و خیابانی هستید؛ دنیای موتورهای برقی نیز برای شما انتخاب‌های جذابی دارد. کمپانی ویکتوری که یکی از موفق ترین برندهای فعال در حوزه ساخت موتورهای برقی به شمار می‌رود؛ با تولید ایمپالس در سال 2016 توانست معنای جدید به موتورهای برقی خیابانی ببخشد. پیشرانه این موتورسیکلت 213 کیلوگر‌می‌که در کنار یک گیربکس 6 سرعته نیروبخش ایمپالس است؛  ‌می‌تواند تا 54 اسب بخار نیرو و 82 نیوتن متر گشتاور خروجی تولید کند که موجب ‌می‌شود ایمپالس بتواند به حداکثر سرعت 161 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. ایمپالس TT با همه این مشخصات فنی جذاب و البته ظاهری خیره کننده ‌می‌تواند مسافتی در حدود 225 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل طی کند. ترمزهای دیسکی دوبل در جلو، و تک دیسک در عقب، کمک فنر مرکزی، نمایشگر دیجیتال، سازگاری با تلفن همراه و ... از آپشن‌های این موتورسیکلت 19 هزار دلاری به شمار ‌می‌آید.
 

Alta Motors Redshift MX
این محصول کمپانی آلتا موتور لقب بهترین موتورسیکلت اندرو در حوزه موتورهای برقی را یدک ‌می‌کشد. پیشرانه آن از باتری‌های لیتیو‌می‌کاملا ضد آب تشکیل شده است که ‌می‌تواند حداکثر 42 اسب بخار نیرو و رقم اعجاب انگیز 162 نیوتن مترگشتاور خروجی را تولید کند. تولید گشتاور زیاد برای موتورهای آفرودی و خصوصا اندرو به علت حضور در مسابقات پرش‌های نمایشی و حتی پیست‌های موتورکراس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وزن این شاهکار آلتاموتورز به 121 کیلوگرم می‌رسد و قیمتی بالغ بر 14 هزار دلار دارد در حالی که ترمز‌های آن ساخت کمپانی برمبو بوده و به کمک فنرهای ضدشوک، شاسی مونوکوک و ... تجهیز شده است. از مشخصات فنی و میزان نگهداری شارژ باتری 5.8 کیلوواتی آن هنوز اطلاعات دقیقی ذکر نشده، اما با توجه به نحوه رانندگی و فشار زیادی که به این نوع موتورسیکلت ها در مسابقات و تمرین‌های قبل از آن وارد ‌می‌شود باید گفت نمی‌توان از باتری‌های آن توقع زیادی داشت.
 

Motorman
موتورمن یک محصول کلاسیک بر گرفته از طراحی موتورهای هارلی قبل از جنگ جهانی اول است. این موتورسیکلت زیبا و جذاب، ظاهری مابین اسکوتر و دوچرخه‌های الکتریکی دارد، اما با توجه به وجود پیشرانه برقی و همچنین تایرهای قطورتر از دوچرخه و عدم وجود رکاب، شاید بتوان آن را یک موتورسیکلت شهری دانست. وزن کم، طراحی ساده و راحتی رانندگی با آن از خصوصیات برجسته این موتورسیکلت به شمار رفته و از طرفی ‌می‌توان با جرأت گفت استهلاک بسیار ناچیز آن اصلا با موتورسیکلت‌های شهری و حتی اسکوترها نیز قابل مقایسه نیست. وزن این موتورسیکلت در حدود 45 کیلوگرم است و با یک بار شارژ کامل ‌می‌تواند در حدود 65 کیلومتر مسافت شهری را طی کند. نهایت سرعت آن به 45 کیلومتر بر ساعت ‌می‌رسد که این توانایی را از پیشرانه نه چندان قدرتمند خود با 60 نیوتن متر گشتاور خروجی تامین ‌می‌کند. این موتورسیکلت گرچه خیلی راحت و بی دردسر است اما بزرگترین نکته درمورد موتورمن این است که تنها با قیمتی کمتر از 5 هزار دلار است که بسیار مقرون به صرفه به نظر ‌می‌رسد.
 

genata electric
در آخر بهتر است یکی از بهترین موتورسیکلت‌های اروپای شرقی و همچنین کشورهای تایوان، هند و چین را که موتورسیکلت نزد مردم آنها بسیار مورد استفاده است؛ را برای شما معرفی کنیم. جناتا که برای کشورهای در حال توسعه یکی از بهترین وسایل نقلیه محسوب می‌شود؛ تنها 45 کیلوگرم وزن دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را جمع و در گوشه ای پارک کنید. با کابل USB شارژ می‌شود و حتی ‌می‌تواند آهنگ‌های روی تلفن همراه شما را هم پخش کند. نهایت سرعت آن به 50 کیلومتر در ساعت می‌رسد و شارژ کامل باتری‌های آن نیز تنها 2 ساعت زمان می‌برد و تا برد 80 کیلومتر برای جناتا شارژدهی دارد. قیمت این موتورسیکلت که تجهیزاتی همچون چراغ‌های LED، نمایشگر LCD، سیستم صوتی به همراه کارت حافظه، ترمزهای دیسکی و .... را دارد کمتر از هزار دلار عنوان شده است که می‌توان به عنوان یکی از اقتصادی ترین موتورسیکلت‌های برقی دنیا از آن نام برد.

*نویسنده: محمد مُلکی زاده

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany