• هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
  • هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
  • هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
  • هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
  • هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
  • هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
  • هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازههجوم اژدهای زرد به قلمروی تازههجوم اژدهای زرد به قلمروی تازههجوم اژدهای زرد به قلمروی تازههجوم اژدهای زرد به قلمروی تازههجوم اژدهای زرد به قلمروی تازههجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه
نگاهی به برند تازه تاسیس WEY، زیرمجموعه لوکس ساز Great Wall چین

هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه

عصر خودرو - عطش اژدهای زرد برای تسخیر قله های موفقیت پایانی ندارد. از تکنولوژی، ورزش و هنر گرفته تا صنایع گوناگون، چینی ها با سرعتی باورنکردنی در حال پشت سر گذاشتن پله های ترقی هستند؛ بطوریکه حتی بدبین ترین و مشکل پسندترین افراد نیز دیگر نمی توانند این موفقیت ها و شایستگی ها را نادیده گرفته و انکار کنند. در بخش خودروهای سبک و سنگین نیز، هر کدام از خودروسازان شاخص چینی با برنامه ای مشخص و درازمدت، در اندیشه نفوذ هرچه بیشتر به بخش های مختلف بازار و حضوری جدی در بازارهای مهم سراسر جهان از جمله بازار اروپا و آمریکای شمالی هستند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این بین اما کمپانی Great Wall چین (که نامش را از دیوار بزرگ، تاریخی و معروف این کشور گرفته) به عنوان یکی از بزرگترین، مطرح ترین و البته موفق ترین خودروسازان چینی در بازار داخلی این کشور و بازارهای بین المللی که عنوان بزرگترین سازنده خودروهای SUV در چین را نیز با خود یدک می کشد، مدتی است که اقدام به معرفی یک برند تازه تاسیس پریمیوم به نام WEY کرده که بعنوان زیرمجموعه جدید گریت وال و در کنار هاوال که برند تخصصی خودرو های کراس اوور و شاسی بلند گریت وال است، قرار است به تولید شاسی بلندهای لوکس و پریمیوم بپردازد.
این برند ابتدا فعالیت و عرضه محصولاتش را در بازار بومی چین آغاز میکند اما گریت وال با WEY، اهداف بسیار بزرگتری را در سر می پروراند که مسلما مهم ترین آنها حضوری جدی و پررنگ در بازار اروپا و تقابل مستقیم با رقبای نامدار و سرسخت اروپایی، ژاپنی، آمریکایی و کره ای است. تمرکز جدی و مخصوص بر روی حوزه خودروهای SUV، نشان از این دارد که تحلیلگران و مدیران این کمپانی چینی تحولات بازار خودرو در سالهای اخیر را با دقت بالایی رصد کرده و از یک طرف اوج گیری سهم بازار شاسی بلندها و پیشی گرفتن سهم بازار آنها از سدان ها در آینده ای نه چندان دور و از طرفی دیگرتمایلات و سلایق مشتریان امروزی بازارهای جهانی را به خوبی هرچه تمام تر تشخیص داده و در مراحل شکل گیری و توسعه برند WEY و طراحی و ساخت محصولات آن، توجه زیادی را به این موارد معطوف ساخته اند. همچنین این برند برای عرضه شاسی بلندهای لوکس هایبریدی و الکتریکی نیز برنامه گسترده ای در سر دارد تا نشان دهد در تمامی جبهه ها واهمه ای از تقابل با بزرگان این عرصه ندارد. اما بدون شک محصولات WEY برای سرپوش گذاشتن بر روی بحث اصالت و سابقه کمتر در برابر رقبای باتجربه، سرسخت و نامدار اروپایی، آمریکایی و آسیایی، باید مشخصات و قابلیت های قابل توجهی را ارائه دهند و سوالی که اینجا ذهن را مشغول میکند دقیقا همین است: محصولات WEY چه در چنته دارند؟
بیایید تا ابتدا نگاهی به طراحی محصولات این برند نوپا داشته باشیم. مدتی می شود که بسیاری از خودروسازان چینی از کپی کاری محض فاصله گرفته و با استخدام طراحان باتجربه و سرشناس بین المللی و تاسیس استودیوهای بزرگ و مجهز طراحی، در حال ساختن کاریزمای منحصربفرد و شخصیتی مستقل و مقتدر برای محصولات خود هستند. محصولات WEY نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از شخصیت و زبان طراحی واحد پیروی می کنند که نمای ظاهری گیرا، پرجذبه و باوقار را برای آنها به ارمغان آورده است. البته همچنان در بعضی از بخش ها، بنظر میرسد که طراحان از خودروهای لوکس محبوب و موفقی نظیر رنج روور ایووک، مزراتی لوانته و...، آن هم بطور نه چندان محسوس، الگوبرداری کرده اند. در کابین خودرو هم با محیطی جذاب و لوکس و در عین حال اسپرت و هیجان انگیز طرف هستیم که البته بطور مثال در بخش کنسول میانی،چندان بی شباهت به ساخته های آئودی نیست. اما نکته غافلگیرکننده، کیفیت بسیار عالی متریال بکارگرفته شده در کابین و همینطور فضاسازی های بسیار جالب توجه و مطلوب کابین خودرو است که در کنار سایر مشخصات و قابلیت های محصولات WEY، می تواند دیدگاه شما نسبت به یک خودرو چینی را بطور کامل دگرگون کند! در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی نیزمحصولات WEY دست پر خواهند بود و نسبت به رقم پرداختی، موارد چشمگیر و جالب توجهی را ارائه خواهند داد و همچنین به جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های ایمنی مجهز خواهند بود.
هنوز زود است که بخواهیم درباره توانمندی های فنی و قابلیت اطمینان پذیری محصولات WEY قضاوت کنیم اما بیراه نیست اگر از خودروسازی که سودای ورود به بازی بزرگان را در سر دارد، انتظارات بالایی داشته باشیم بخصوص از چینی هایی که بارها به ما ثابت کرده اند که تقریبا  هر ناممکنی با تلاش و اراده ممکن خواهد شد و اینکه نباید برای پیروزی و موفقیت حد و مرزی قائل شد! جالب است بدانید که نام این برند، برگرفته از نام رییس کمپانی گریت وال یعنی آقای Wei Jianjun است و همچنین Wei نام استانی در چین باستان در دوره جنگ دولت های ستیزنده بوده است. گفتنی است که WEY در حال حاضر سه شاسی بلند لوکس را در سبد محصولات خود دارد که به ترتیب ابعاد و سگمنت عبارتند از VV5s، VV7s و P8.

 برند WEY در شعارهای تبلیغاتی خود، مدعی است که برای خودروهای لوکس، تعریفی تازه و متفاوت از گذشته ارائه خواهد داد و معادلات فعلی بازار خودروهای لوکس را برهم زده و از نو خواهد نوشت. برخلاف VV5 که برپایه هاوال H6 توسعه یافته، VV7 یک SUV طراحی و مهندسی شده برپایه هاوال H7 است و از نظر ابعادی، با طول 4.749 میلیمتر، تقریبا نزدیک به ب‌ام‌و X3 است.

بزرگترین ساخته حال حاضر WEY، مدل پلاگ-این هیبرید (PHEV) P8 است که قوای فنی آن متشکل از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربو و دو موتور الکتریکی (قرار گرفته بر روی اکسل های جلو و عقب) است که این قوای فنی قادر است در مجموع قدرتی معادل 335 اسب بخار و گشتاور 520 نیوتن متر را از طریق یک گیربکس 6سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ خودرو منتقل کند و همچنین شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه ای را برای آن به ارمغان می آورد.


 WEY VV5، کوچکترین محصول WEY است. این خودرو که از اواخر تابستان سال گذشته با قیمتی در محدوده 120 تا 160 هزار یوان در چین عرضه شده، کمی جمع‌وجور تر از VV7 است و از یک موتور 2.0 لیتری توربو 197 اسب‌بخاری با 355 نیوتن‌متر گشتاور نیرو می گیرد که به گیربکس اتومات دو کلاچ 7 سرعته و سیستم محرک چهار چرخ متصل است. نمایشگر 12.3 اینچ نشانگر های پشت فرمان و صفحه نمایش 9 اینچ لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی با رابط کاربری iOS، دوربین دنده عقب، سیستم دید 360 درجه از اطراف، سانروف پانورامیک و کروزکنترل تطبیق‌پذیر از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو در مجهزترین تریم هستند.

*نویسنده: علی کریمی

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany