• پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
  • پرنسس های لوکس پسند
پرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسندپرنسس های لوکس پسند
خانم ها از یک خودرو لوکس چه انتظاراتی دارند

پرنسس های لوکس پسند

عصر خودرو - بر اساس مشاهدات و تجربیات می توان دریافت که خانم ها سلایق و علایق ویژه ای در زمینه خودرو دارند. علاقه بانوان به دنیای خودروها از دید بسیاری از افراد تنها به هاچبک های کوچک و یا در برخی موارد به شاسی بلند ها محدود می شود اما در حقیقت این گونه نیست.

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، دارا بودن ویژگی های لوکس و تجهیز به امکانات مطابق با استانداردهای لوکس روز می توانند تاثیر بسزایی در این انتخاب مهم داشته باشند. همچنین زیبایی از دیگر ویژگی هایی است که خانم ها به دنبال آن می گردند و بر اساس یافته های روانشناختی باعث افزایش اعتماد به نفس آنها شده، در روحیه آنها نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. در مورد مشابه میان آقایان، ممکن است کاربردی بودن به زیبایی ارجحیت داشته باشد و خودرو متفاوتی را برگزینند. در این میان یکی از حوزه های ناشناخته، حضور بانوان در میان خودروهای اسپرت و یا سوپراسپرت بوده زیرا سرعت از جمله ویژگی های رانندگی خانم ها در جهان نیست و حتی بهره بردن از صدای اگزوز یک خودرو اسپرت نیز برای خانم ها چندان ایده آل به نظر نمی رسد. اما برند های تولید کننده این خودرو ها نظر دیگری دارند و از رشد روز افزون حضور بانوان در این دسته از خودروها را می دهند.

فراری (تصاویر 1 تا 4)
برند ایتالیایی فراری این بازار بالقوه را تا سال 2008 کشف نکرده بود و با ورود مدل کلیفرنیا با موج  جدید از مخاطبین مواجه شد. این خودرو که به عنوان نخستین فراری موتور جلو و دیفرانسیل جلوی فراری شناخته می شود، از ویژگی های خشک خودروهای اسپرت برخوردار نیست و سواری نرم و مناسبی را عرضه می دارد. همین ویژگی ها در کنار استفاده از متریال با کیفیت عالی و طراحی و هنر فوق العاده باعث شدند که بانوان نیز وارد خانواده فراری شوند. امروزه مدیران فراری اعلام کرده اند که خانم ها سهم مهمی از بازار فروش این شرکت را در دست دارند و از محصولات راحت و روزمره 8 سیلندر تا نسخه های گرندتورر 12 سیلندر را مورد استقبال قرار می دهند. این شرکت حتی در برنامه های خانوادگی و کمپین های خود روزهایی را مختص رقابت بانوان در پیست برنامه ریزی کرده و اجازه می دهد این دسته از افراد نیز تجربه های سابقا مردانه را حس کنند. از دیگر عوامل نشان دهنده تمایل خانم ها به خودروهای اسپرت می توان به حجم تغییرات درخواستی و سفارشی سازی های انجام گرفته مراجعه کرد زیرا اکثر خانم ها اهمیت فراوانی به این ویژگی می دهند و طراحی بر اساس سلیقه شخصی یکی از ویژگی های آنهاست.

پورشه  (5 تا 8)
بر اساس آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت پورشه بانوان از سهم بسیار بالایی در بازار پورشه برخودارند. متخصصین این شرکت بانوان صاحب پورشه را به دو دسته اصلی تقسیم می کنند. دسته نخست افرادی هستند که برای ابراز موفقیت و جایگاه اجتماعی خود تمایل به تملک یک پورشه داشته و بدین صورت، وجهه اجتماعی خود را به نمایش می گذارند. دسته دوم نیز افرادی هستند که برای ارج نهادن به ارزش یک پورشه اقدام به خرید یکی از محصولات آن کرده و از حس رانندگی و سواری آن لذت می برند. بر اساس اطلاعات منتشر شده چیزی در حدود 50 درصد شاسی بلند های تولید شده توسط پورشه، متعلق به خانم ها هستند. این رقم نشان دهنده ویژگی ها مناسب خودروهای کاین و ماکان برای رویارویی با بازار سخت پسند بانوان است. بر اساس نظرسنجی های انجام گرفته توسط پورشه در 2003 این شرکت دریافت که محصولات این شرکت همواره در خانه به عنوان خودرو دوم مورد استفاده قرار می گیرند و برای به دست آوردن سهم مهمی از بازار اقدام به طراحی و ساخت کلاس SUV کرد. امروزه بسیاری از خانواده های متمول از یک پورشه اسپرت و یک شاسی بلند این خانواده برای خانم خانه استفاده می کنند.

 

ایران (9 تا 12)
سال هاست که خانم ها در ایران علاقه خود به خودرو را به خوبی به نمایش گذاشته اند. به خوبی به یاد داریم که بانوان در دهه 70 ، بازار پاترول های دو در را قبضه کرده بودند و نشان دادند که سلایق و علاقه های آنها تنها به هاچبک های کوچک مانند رنو 5 و دیگر خودروهای جمع و جور محدود نمی شود. این علاقه تا به امروز شکل و شمایل متفاوتی به خود گرفته و امروز در بازار خودروهای لوکس جایگاه ویژه ای را داراست. از جمله خودروهای لوکس مورد علاقه خانم ها در کشور می توان به محصولات مینی، ب ام و، هیوندای ، کیا و ... اشاره کرد.

* نویسنده: محمدرضا برخورداری

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany