• شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
  • شش پرچم‌دار روی دور قدرت
شش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرتشش پرچم‌دار روی دور قدرت
نگاهی به قدرتمندترین برداشت ها از شش سدان مجلل شش برند مطرح

شش پرچم‌دار روی دور قدرت

عصر خودرو- خودروهای SUV و Crossover را به‌جرات می‌توان سگمنت‌های مورد علاقه بازار دانست. توانایی‌های آفرودی، راحتی و بزرگی اتاق از عواملی هستند که بسیار به محبوبیت این سگمنت کمک می‌کنند ولی نکته جالب اینجاست که پرچمداران هر برند معمولا از این کلاس انتخاب نمی‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، خودروهایی که از نظر تکنولوژی، کیفیت ساخت و آپشن‌ها در صدر محصولات دیگر قرار می‌گیرند و بعضا در این مسیر پیشرو هم هستند، عموما از کلاس سدان‌های فول-سایز انتخاب می‌شوند. خودروهای سدان در مقایسه با شاسی‌بلندها از مرکز ثقل پایین‌تری برخوردارند و این عامل تقریبا یکی از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند به مانورپذیری هرچه بیشتر آن‌ها کمک کند. سدان‌های مجلل که از بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی در برند خود بهره می‌برند، عموما پیشرانه‌های بسیار قوی و مشخصات فنی بسیار قابل توجهی هم دارند. استفاده از خودروهای این کلاس برای آمد و شد دیپلمات‌ها به این دلیل است که علاوه‌بر به ارائه راحتی و رفاه در طول سفر، بتواند در مواقع خطر هم به‌واسطه مشخصات فنی قوی خود، بهترین واکنش را از خود نشان دهد. با این مقدمه، در این نوشتار نگاهی به قدرتمندترین مدل شش سدان لوکس از شش برند مطرح دنیا می‌اندازیم تا با مشخصات و امکانات منحصربه‌فرد هرکدام بیشتر آشنا شویم.

• کادیلاک CT6
از جمله افتخارات کادیلاک این است که در دوره‌های مختلف ریاست‌جمهوری در آمریکا، خودرو شخص رئیس‌جمهور را ساخته است. برندهای بسیاری در دنیا بر روی سیستم خودران (بدون دخالت راننده) کار کرده اند اما یکی از اولین نمونه های عملی از این ایده جذاب را کادیلاک تولید کرده است. قدرتمند ترین CT6 از یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توئین‌توربو با حجم 4.2 لیتر بهره می‌برد که قادر است 550 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کرده، از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک این خروجی را به چرخ‌های عقب منتقل کند. رینگ‌های 19 اینچی جذاب با ترمزهای برمبو (Brembo) به زیبایی هرچه بیشتر این خودرو در نمای کناری کمک می‌کند. اما از مشخصات منحصر به فرد در این خودرو می‌توان به سیستم Super Cruise اشاره کرد. این سیستم با توجه به دریافت پالس‌هایی که از روی سنسور کار گذاشته شده در فرمان دریافت می‌کند، میزان توجه راننده به عمل رانندگی را تشخیص می‌دهد و اگر بیش از حد در فکر فرو بروید یا به صورت لحظه‌ای به خواب بروید، این سیستم با لرزاندن فرمان و روشن کردن چراغ قرمز اخطار در پشت آمپر و همچنین به صدا درآوردن آلارم در داخل اتاق، راننده را هوشیار می کند تا بتواند با حواس کامل به رانندگی ادامه دهد. این آپشن بر روی مدل پلاتینیوم CT6 های 2018 به صورت استاندارد نصب شده است ولی برای نمونه‌های دیگر می‌تواند به عنوان یک آپشن اضافه که قیمتی حدود 5000 دلار دارد، به سادگی نصب شود.

• آئودی A8
مدل 2018 آئودی A8 که در واقع بزرگترین سدان آئودی به‌حساب می‌آید در نسخه 2018 از پلتفرم و پیشرانه های جدیدی استفاده می‌کند که با تکنولوژی هایبرید اجین شده اند. در خودروهای حال حاضر در دنیا، استفاده از موتور برقی در کنار موتور بنزینی و یا دیزل به‌شدت رایج شده است زیرا این مساله هم به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند و هم با استفاده از موتور برقی می‌تواند به رسیدن هرچه سریع‌تر به ماکسیمم گشتاور و قدرت کمک کند. پیشرانه‌های بنزینی نصب شده برروی آئودی A8 از 3 لیتری خورجینی آغاز می‌شود؛ پیشرانه‌هایی که با توجه به تکنولوژی‌های TFSI و TDI و همچنین بهره‌گیری از موتورهای برقی (تکنولوژی هایبرید) می‌توانند در سرعت‌های 55 تا 159 کیلومتر بر ساعت به مدت 40 ثانیه بدون هیچ نیروی محرکه‌ای به حرکت خود ادامه دهند. در کنار این قدرتنمایی‌های فنی، سیستم تعلیق آئودی A8 یک پله فراتر از نسل‌های قبل رفته است. هرچند بهره‌گیری از یک سیستم تعلیق باکیفیت در خودروهای این کلاس امری بسیار طبیعی است، اما آئودی در این نسل از سیستم تعلیق فوق‌العاده‌ای استفاده کرده است. این سیستم سطح جاده را با سنسورهایی که دورتادور خودرو نصب شده‌اند آنالیز می‌کند و با پیداکردن درک 360 درجه از خودرو در حال حرکت، بهترین نوسان را برای تعلیق مستقل هرچرخ انتخاب می‌کند. این سیستم در کنار قابلیت فرمان‌پذیری برای هر چهارچرخ خودرو، می‌تواند هندلیگ فوق‌العاده باورنکردنی را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

• مرسدس بنز S-Class
با توجه به اینکه S-Class در واقع باسابقه‌ترین سدان فول-سایز لاکچری است، همواره انتظارها از آن فراتر از نمونه‌های دیگر هم قیمتش بوده است. حذف پیشرانه 12 سیلندر توئین‌توربو از روی S-Class های غیر مایباخ شاید یکی از اصلی‌ترین تغییراتی باشد که در مدل 2018 بر روی این خودرو اعمال شده است. اما جای نگرانی نیست، چرا که مرسدس تخصص خاصی در ساخت پیشرانه‌های 8 سلندر خورجینی دارد. نمونه قرار گرفته برروی S560 یک 8 سیلندر 463 اسب بخاری است که می‌تواند با کیت AMG در نسخه AMG S63  تا 603 اسب بخار هم بازده تولید کند. پیشرانه‌ای که می‌تواند این غول 2 تنی را تا سرعت 264 کیلومتر بر ساعت حرکت داده و در کمتر از 4.6 ثانیه از مرز 100 کیلومتر برساعت عبور دهد. از دیگر تغییرات اعمال شده بر روی S-Class 2018 می‌توان به اضافه‌شدن پنل بزرگ و با کیفیت رزولوشن بالا 12.3 اینچی در پشت آمپر اشاره کرد. پنلی که به‌شدت در تغییر چهره داخلی این خودرو تاثیر مثبت داشته است. تمامی فرامین کنترلی این خودرو از روی این پنل با کیفیت تنظیم می‌شوند. در کنار این پنل زیبا، نورپردازی‌های LED داخل اتاق، سیستم‌های نیمه اتوماتیک کمکی رانندگی و همچنین سیستم تعلیق بی‌نظیر این کلاس که به سیستم Magic Body Control معروف است از جمله امکانات منحصر به فرد در کلاس S مرسدس است. نمونه‌ای فراتر از این مدل‌ها هم در کلاس S بنز وجود دارد که با برند Mercedes-Maybach از سری Sهای معمولی جدا می‌شود. مایباخ‌ها علاوه بر آپشن‌های بیشتر، از پیشرانه 12 سیلندر توئین‌توربو مرسدس نیز بهره می‌برند که به جرات یکی از قدرتمندترین پیشرانه‌های قابل نصب بر روی خودروهای این کلاس است.

• ب‌ام‌و 7-Series
سری 7 ب‌ام‌و را به جرات می‌توان از دیدگاه ظرافت طراحی یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای کلاس سدان‌های فول‌سایز دانست، مخصوصا در بالاترین مدل یعنی M760Li که از پیشرانه و کیت ظاهری و عملکردی M بهره می برد. پیشرانه قرار گرفته بر روی مدل 2018 M760Liیک 12 سیلندر خورجینی 6.6 لیتری مجهز به دوتوبوشارژر است که خروجی آن حداکثر به 610 اسب بخار و 800 نیوتن‌متر می‌رسد. همراهی این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته که این خروجی پیشرانه را به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می‌کند و می‌تواند این سدان بزرگ و سنگین را در 3.6 ثانیه از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور دهد، از سری 7 یک خودرو قدرتمند همه‌کاره می‌سازد که به بهای تعیین شده برایش می‌ارزد. سیستم xDrive همچنین به انتقال هرچه دقیق‌تر نیرو بین چرخ‌ها نظارت می‌کند و باعث می‌شود تا این خودرو بتواند بهترین واکنش را در هر موقعیتی از خود نشان دهد. در تکنولوژی ساخت این خودرو علاوه‌بر قدرت به موارد دیگری هم ریزبینانه نگاه شده است؛ استفاده از فیبرکربن در بسیاری از قسمت‌های این خودرو باعث می‌شود تا علاوه بر کاهش وزن، مرکز ثقل هم تا حد زیادی پایین بیاید و خودرو را در مقابل مانورهای ناگهانی بیمه کند. طراحی زیبا بدنه، اتاق و ادوات داخلی که بسیار با اصول ارگونومی همراه هستند را می‌توان از جمله مشخصات مهم این خودرو دانست.

• لکسس LS
وقتی از بهترین سدان‌های لوکس صحبت می شود، نام لکسس LS نیز باید در لیست باشد. پیشرانه 6سیلندر  خورجینی 3.5 لیتری مجهز به دوتوربوشارژر که خروجی 415 اسب بخار و 599 نیوتن متر را تولید می‌کند، در کنار گیربکس 10 سرعته اتوماتیک، عملکردی فوق‌العاده را برای نسل جدید LS500 به ارمغان می‌آورد، به‌طوری‌که با فشردن پدال گاز، در کمتر از 4.5 ثانیه از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند. علاوه بر مشخصات فنی بسیار قابل‌قبول، لکسس با برخورداری از استاندارهای بسیار بالای ایمنی می‌تواند جان افراد را به بهترین شکل ممکن حفظ کند. رادار تشخیص عابر پیاده از جلو، محافظت از برخورد با عابر از عقب و رادار جلوگیری از برخورد با مانع از جلو از جمله مشخصات ایمنی منحصر به فرد در این خودرو هستند. در سرعت‌های زیر 10 کیلومتر برساعت، اگر خودرو در حین پارک کردن با دنده عقب به عابر پیاده یا کودک خردسالی نزدیک شود، سیستم به صورت خودکار به راننده هشدار می‌دهد و اگر به آلارم توجهی نشود به صورت اتوماتیک خودرو را به ایست کامل درمی‌آورد تا مانع از برخورد با عابر پیاده شود. رادار جلوگیری از برخورد با عابر پیاده حداکثر تا سرعت 10 کیلومتر بر ساعت در دنده عقب و در حالتی که با سرعت کم با دنده‌های جلو حرکت کنید می‌تواند واکنش صحیح و به‌موقعی از خود نشان دهد، اما نکته مثبت این است که در لکسس LS این سیستم حتی عدم توانایی در کنترل را هم به شما اعلام می‌کند، به این منظور که اگردر سرعت‌های بالا عابر را تشخیص دهد، از این جهت که سیستم‌های الکترونیکی اجازه دخالت در ترمزگیری را به سیستم نمی‌دهند، تنها با تولید صدا و لرزاندن فرمان، راننده را از خطر برخورد آگاه می‌کند.

• جگوار XJ
XJ در حقیقت کمتر از 10 سال است که پا به بازار این کلاس خودرو گذاشته است اما در همین یک دهه توانسته جایگاه خود را پیدا کند. تنها نکته‌ای که شاید در مورد جگوار XJ  آزاردهنده باشد این است که انتخاب بین نشستن پشت فرمان یک غول 575 اسب بخاری که قدرت خود را از پیشرانه V8 توئین‌توربو 5لیتری مجهز به سوپرچارجر تامین می‌کند و می‌تواند در کمتر از 4.4 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد، و یا نشستن در صندلی عقب یکی از لوکس‌ترین سدان‌های جهان ممکن است برای سرنشین سخت باشد. از طرفی توانایی‌های فنی قدرتمندترین XJ جگوار یعنی XJR575 به‌شدت عاقه‌مندان به خودرو را شیفته خود می‌کند و انتخاب بین اینکه بتوانند در پشت فرمان این سدان رویایی بدون محدودیت تا 299 کیلومتر بر‌ساعت سرعت بگیرند و یا در صندلی پوشیده از چرم سفید در عقب سمت شاگرد، با سیستم‌های کنترلی فراوان از جمله تنظیم صندلی در تمامی جهات، ماساژور، نورپردازی، سیستم مالتی‌مدیا به سفر خود حکمرانی کنند، بسیار سخت باشد.

*نویسنده: روزبه نوروزیان

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany