• 1
  • 1
  • نخستین کامیون برقی ولوو رونمایی شد
11نخستین کامیون برقی ولوو رونمایی شد

نخستین کامیون برقی ولوو رونمایی شد

عصر خودرو -نخستین کامیون تمام برقی و الکتریکی شرکت خودروسازی ولوو در سوئد رونمایی و معرفی شد.

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

در این میان، بجز خودروهای سواری و شاسی بلند برقی، تولید کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتورسیکلت های الکتریکی نیز از توجه خاصی از سوی شرکت های بزرگ خودروساز برخوردار شده است.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، از نخستین کامیون برقی و تمام الکتریکی خود تحت عنوان ولوو FL الکتریک رونمایی کرده است. این کامیون به کمک یک باتری 300 کیلووات ساعتی قادر است مسافتی معادل 300 کیلومتر را بپیماید.

شرکت خودروسازی ولوو که از سال 1924 میلادی در زمینه طراحی، تولید و عرضه کامیون، تریلی، اتوبوس و قطعات مربوط به وسائل نقلیه آغاز بکار کرد، توانست سهم بزرگی از بازار ماشین های سنگین را در جهان به خود اختصاص دهد.

بخش ولوو تراکس که یکی از مهمترین و بزرگترین زیرمجموعه های شرکت مادر ولوو است، حالا با رونمایی از نخستین کامیون تمام برقی خود، رسما ورود و پیوستن خود به جمع تولیدکنندگان این محصولات را اعلام کرد.

این محصول جدید به منظور مقاصد تجاری همچون توزیع محصولات و ماموریت های شهری نظیر جمع آوری زباله طراحی و تولید شده است. به نظر می رسد این کامیون می تواند گوی سبقت را از سایر رقبایش برباید.

موتور الکتریکی 185 کیلوواتی در کنار سیستم انتقال قدرت 2 سرعته و تولید گشتاور 425 نیوتن‌متر، بازدهی بیشتری را برای این کامیون برقی رقم می‌زند.

این کامیون برای شارژ شدن به 1 الی 2 ساعت زمان نیاز دارد و یا برای شارژ شبانه یا AC حدود 10 ساعت لازم دارد.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، سوئد، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

سوئد یکی از کشورهای پیشگامی است که به منظور حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده های موجود در جو زمین، اقدامات گسترده ای را برای توسعه استفاده و تولید خودروهای برقی، پاک و دوست‌دار محیط زیست انجام داده است.

نمونه های اولیه کامیون ولوو FL الکتریک از هم اکنون در اختیار مشتریان گوتنبرگ قرار گرفته است. البته تولید انبوه و فروش این خودرو در سال 2019 کلید زده خواهد شد.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany