• قدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئات
  • قدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئات
قدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئاتقدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئات
اختصاصی «عصرخودرو»؛

قدرتمند‌ترین ساخته تاریخ سئات

عصر خودرو- در قالب فیس‌لیفت خانواده لئون برای مدل سال ۲۰۱۷، مدل عملکردمحور این خانواده یعنی کوپرا، ۱۰ اسب‌بخار قدرتمند‌تر از قبل یعنی با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت معرفی شد اما با این وجود نیز اختلاف قدرت ۱۰ اسب‌بخاری بین لئون کوپرا ۲۰۱۷ و همزاد آلمانی این خودرو، یعنی VW Golf R وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  با Leon Cupra R که قدرتمند‌ترین ساخته سری تولیدی در تاریخ SEAT لقب می‌گیرد، این اختلاف قدرت از میان رفته است. لئون کوپرا R با تیراژ تولیدی محدود به تنها 799 دستگاه، از نسخه 310 اسبی موتور 2.0 لیتری توربو که متصل به گیربکس 6 سرعته دستی‌ و مُحرک محور جلو است، نیرو می‌گیرد.

البته این مدل با گیربکس 7 سرعته اتومات دو‌کلاچ نیز قابل سفارش خواهد بود که در این صورت، قدرت موتور به 300 اسب‌بخار محدود می‌شود.

همچنین برای ارتقای توان عملکردی، تغییرات دیگری نیز به نسبت کوپرا‌های عادی اعمال شده مثل استفاده از سیستم اگزوز اسپرتی‌تر، تقویت قوای توقف با سیستم ترمز برمبو، تجدیدنظر در سیستم انتخاب حالت رانندگی (‌DCC) و دستکاری زاویه کمبر محور جلو‌ ‌و متناسب با این خوی تهاجمی‌تر، چهره‌ای وحشی‌تر با اجزای برآمده و آیرودینامیک‌تر ‌روی گلگیر‌های جلو و عقب نیز برای آن طراحی شده است که در ترکیب با طرح‌رنگ مِسی برخی از اجزای بدنه، ژست اختصاصی‌تری به این ‌هات‌هَچ اسپانیایی می‌دهند.

نویسنده: مجید رقیبی

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany