• 1
  • مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو خبرداد: برنامه ریزی برای رسیدن به تولید 50 هزار خودرو در سه سال آینده
  • 1
1مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو خبرداد: برنامه ریزی برای رسیدن به تولید 50 هزار خودرو در سه سال آینده1
نمایشگاه خودرو مشهد ۹۶(۳۱)

مدیرعامل صنایع تولیدی عظیم خودرو خبرداد: برنامه ریزی برای رسیدن به تولید ۵۰ هزار خودرو در سه سال آینده

عصر خودرو: مدیرعامل عظیم خودرو با اشاره به اینکه فروش خودروی ساوانا از یک ماه آینده با قیمت ١٣٥ تا ۱۶۰میلیون تومان آغاز می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرکت ایرانی دیگری وارد مذاکره با پروتون شدند و اختلافی بین انتخاب شرکت ما و شرکت دیگر برای پروتون ایجاد شد، طی ٥-٦ ماه آینده مذاکرات نهایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو » ،بابک وطنخواه، مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو در حاشیه رونمایی از شاسی بلند ساوانا با بیان اینکه شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو ظرفیت تولید سالانه 30 هزار خودرو را دارد، گفت:قسمتی از این ظرفیت به تولید ساوانای فوتون اختصاص دارد وما بقی این ظرفیت با تولید سایر محصولاتی که در ٦ ماهه دوم ٩٦ و ٦ ماهه اول ٩٧ معرفی می شود اختصاص می یابد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رسیدن به تولید 50 هزار دستگاه را طی ٣ سال آتی برنامه ریزی کرده ایم، خاطرنشان کرد:امیدواریم با تولید محصولات کیفی بتوانیم نقش خوبی را در ارایه خدمات به هموطنان ایرانی ارائه کنیم.
مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو با بیان اینکه برنامه داریم که ساوانا را به سایر کشورها نیز صادر کنیم، تاکید کرد:طبق قرارداد با شرکت فوتون، تعداد زیادی از کشورهایمنطقه توسط کارخانه عظیم خودرو پوشش داده می شود.
*حمایت از توسعه خدمات پس از فروش در بازار ایران
در ادامه این مراسم ژائو، قائم مقام شرکت فوتون نیز با اشاره به اینکه رشد اقتصادی چین در سی سال اخیر قابل توجه بوده و چین اکنون دارای بزرگترین بازار خودرو است، گفت:فوتون بزرگترین تولیدکننده محصولات تجاری   است .
وی به قرارداد همکاری بین فوتون و شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو که در سال گذشته منعقد شد اشاره و تاکید کرد: فوتون ١٩٩٦ تاسیس شد و از ١٩٩٨ به یکی از شرکت های موفق در بورس تبدیل شد.
قائم مقام شرکت فوتون با اشاره به اینکه با توجه به موفقیت فوتون و سهم بازار این شرکت تولیدی این خودرو در ایران هم مورد توجه قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:فوتون طی پنج سال گذشته سرمایه گذاری معادل یک و نیم میلیون دلار برای احداث مراکز پیشرفته تحقیق و توسعه در سطوح بین الملل در چین، ژاپن، هند، برزیل، آلمان و ... انجام داده است.
ژائو با اشاره به اینکه محصولات فوتون در حال حاضر در 20کارخانه در آسیا، آفریقا وآمریکای جنوبی تولید می شود، افزود: پیش بینی می شود طی سه سال آینده محصولات در ٣٥ کارخانه در نقاط مختلف دنیا تولید شود.
قائم مقام فوتون  به اهمیت رضایت مشتریان اشاره و تاکید کرد: این شرکت حمایت خود را زمینه توسعه خدمات پس از فروش و تامین قطعات در بازار ایران ادامه خواهد داد.
*سرنوشت همکاری با پروتون طی شش ماه آینده مشخص می شود

رضا عظیمی، مدیرعامل عظیم خودرو نیز در ادامه این نشست خبری قیمت ساوانا را در دو مدل دستی و اتومات ١٣٥تا 160میلیون تومان اعلام و تاکید کرد:طی یک ماه آینده فروش ساوانا آغاز می شود.
مدیرعامل عظیم خودرو با اشاره به اینکه در ابتدا محصولات وارداتی به فروش می رسد، ادامه داد:طی سه الی چهار ماه آینده تولید آغاز می شود و پیش بینی ما تولید ٧ الی 10 هزار دستگاه در سال اول است.
وی درباره سرنوشت زاگرس خودرو که پروتون تولید می کرد و پیش تر از سوی عظیم خودرو خریداری شده بود، گفت: خرداد ماه سال گذشته قراردادی را با زاگرس خودرو نوشتیم، مرداد ماه قرارداد جوینت ونچر را نوشتیم و کارخانه را تحویل گرفتیم تا در کنار هم کار کنیم.
مدیر عامل عظیم خودرو به مذاکرات سنگین با پروتون اشاره و اظهار کرد: متاسفانه شرکت ایرانی دیگری وارد مذاکره با پروتون شدند و اختلافی بین انتخاب شرکت  ما و شرکت دیگر برای پروتون ایجاد شد، طی ٥-٦ ماه آینده مذاکرات نهایی می شود و به تولید خواهیم رسید.
عظیمی با بیان اینکه دومین پیش نویس قرارداد با پروتون نوشته شده اما قرارداد هنوز قطعی نشده است، اظهار کرد:ما از پروتون طلب داریم زیرا در زمان تحریم کارخانه زاگرس خودرو را ترک کرد و تعداد زیادی کارگر را بیکار کرد، ٧ سال است که در این کارخانه تولیدی صورت نگرفته است، بنابراین باید کار را تمام کند و خسارت پرداخت کند.
مدیرعامل عظیم خودرو میزان سرمایه گذاری در زاگرس خودرو را 30میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پروتون به دلیل بدعهدی که انجام داده باید 30میلیون دلار به زاگرس خودرو خسارت پرداخت کند، دستگاه های این کارخانه برای تولید پروتون استفاده شده است و استهلاک آنها به همین دلیل بوده است.
وی اضافه کرد: ساوانا و یک محصول دیگر فوتون در زاگرس خودرو تولید خواهد شد، اما با برندهای دیگر نیز مذاکره کرده ایم.در نهایت عظیم خودرو ٦ محصول را تولید خواهد کرد.
به گفته او در حوزه قیمتی زیر 40 هزار دلار مجبور به همکاری با چینی ها هستیم و بالای 40هزار دلار به لاکچری های اروپایی اختصاص دارد.

مدیرعامل عظیم خودرو به سابقه این شرکت در حوزه خدمات پس از فروش اشاره و تصریح کرد:شرکت خدمات پس از فروش عظیم خودرو در از ٤ سال گذشته فعال است و امروز در غرب تهران سهم بالای 50درصد را در ارائه خدمات پس از فروش برای محصولات سایپا و ایران خودرو دارد، بنابراین برای ساوانا نیز مشکلی در زمینه خدمات پس از فروش نخواهیم داشت.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany