• 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • رقابت بوگاتی و هنسی بر سر سریع‌ترین خودروی جهان
1111رقابت بوگاتی و هنسی بر سر سریع‌ترین خودروی جهان

رقابت بوگاتی و هنسی بر سر سریع‌ترین خودروی جهان

عصر خودرو: طی سالهای اخیر کش و قوسهای زیادی بین بوگاتی و هنسی(Hennessey) بر سر افتخار در اختیاز داشتن سریع ترین خودروی تولیدی جهان وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، با توجه به اینکه حداکثر سرعت واقعی بوگاتی شیرون هنوز مشخص نشده(بوگاتی سرعت این ابرخودرو را به دلیل مسائل ایمنی روی 417 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است) هنسی در تدارک تولید یک ابرخودروی جدید است. نام این خودرو از روی نام قوی ترین گردباد جهان، ونوم  F5انتخاب شده است.
هنسی برای این منظور یک بخش کاملا جدید بنام خودروهای ویژه هنسی تشکیل داده و F5 اولین پروژه آن است. از جزئیات این خودرو فعلا تصاویر تبلیغاتی منتشر شده است.
شرکت هنسی درباره قدرت یا طراحی این خودرو هنوز چیزی اعلام نکرده ولی با توجه به مدل Venom GT که حداکثر سرعت 425 کیلومتر بر ساعت دارد، این شرکت قطعا برنامه ای برای رسیدن به این سرعت دارد.
هنسی در واقع مدعی در اختیار داشتن پرسرعت ترین خودروی تولیدی جهان در سال 2013 با دستیابی به سرعت 424 کیلومتر بر ساعت است.
بوگاتی ویرون با سرعت 428.6  کیلومتر بر ساعت قدری سریع تر از هنسی است اما این شرکت مدعی است که سرعت اعلام شده برای ویرون معتبر نیست زیرا مستلزم برداشته شدن محدودکننده سرعت ویرون است.
گینس ابتدا با هنسی موافقت کرد ولی بعدا تصمیمش را تغییر داد و عنوان سریع ترین خودروی جهان را به بوگاتی بازگرداند.
هنسی در واکنش به این موضوع ونوم GT با سرعت 432 کیلومتر بر ساعت را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا تست کرد.  
 

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany