• جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
  • جوک جدی
جوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدیجوک جدی
آزمایش فنی و بررسی پر شتاب ترین محصول نیسان در ایران NISSAN JUKE SPORT

جوک جدی

عصر خودرو- جوک با سابقه موفقیت در مناطق آزاد ایران و آمار فروش قابل توجه در جهان، طی نخستین ماه های عرضه در کشور با پلاک ملی توانست موفقیتش را در ایران نیز تکرار کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت جهان نوین آؤیا این خودرو را در 3 تیپ اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به بازار عرضه می کند که در این بین نسخه اسپرت با پیشرانه 1.6 لیتری توربو 190 اسب بخاری و شتاب 8.4 ثانیه قدرتمندترین جوک و پر شتاب ترین محصول نیسان در ایران به شمار می رود. این خودرو AWD با مجموعه ای کامل از امکانات رفاهی با قیمت 172 میلیون تومان که در طرح 60 روزه با 4 میلیون تومان تخفیف همراه هست، کراس اووری ایده آل برای چشیدن طعم هیجان به سبک نیسان است. مدتی قبلی از سوی شرکت جهان نوین آریا فرصتی برای آزمایش این مدل پیش آمده که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند:
190 اسب‌بخار؛ چاشنی هیجان ‌
در قلب نیسان جوک اسپرت پیشرانه سری MR16DDT (‌سری MR نیسان) قرار دارد که با حجم 1618سی‌سی و بهره‌گیری از تکنولوژی توربوشارژر حداکثر قدرت 190 اسب‌بخار را تولید می‌کند. این پیشرانه مشترکا در رنو تلیسمان نیز مورد استفاده قرار گرفته ‌و نیسان جوک RS سری نیسمو نیز از نسخه قوی‌تر همین پیشرانه استفاده می‌کند. جوک اسپرت در کنار این پیشرانه قدرتمند از طریق گیربکس اتوماتیک CVT‌، حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متری را از دور موتور 2000 تا 5600 به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این کراس‌اوور اسپرت با اتکا به این پیشرانه قدرتمند شتاب صفر تا 100 را طی 8.4 ثانیه ثبت‌ می‌کند و در عین حال مصرف سوخت ترکیبی‌اش تنها 6.5 لیتر در 100کیلومتر است. جوک اسپرت با مشخصات اعلام شده پرشتاب‌ترین کراس‌اوور زیر 300 میلیون‌تومان بازار ایران است که هیجان رانندگی را به اوج می‌رساند. وزن خالص نیسان جوک در نسخه AWD به 1456کیلوگرم می‌رسد.

ابعاد و فضای بار ‌
جوک اسپرت به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی AWD فضای کمتری نسبت به مدل‌های اسکای‌پک و پلاتینیوم ارائه می‌کند به گونه‌ای که 207 لیتر فضای استاندارد بار دارد و با خواباندن صندلی‌های عقب این فضا به 786لیتر افزایش پیدا می‌کند. طراحی مدل جدید جوک در راستای بارگزاری راحت‌تر وسایل در فضای بار موجب شده این خودرو از نظر سهولت در بارگیری نسبت به رقبای همرده پیشرو باشد.
طول این کراس‌اوور اسپرت به 4135 میلی‌متر می‌رسد و عرض 1765 میلی‌متری آن موجب ایجاد فضای قابل توجه شانه و نشیمن در داخل کابین شده است. فضای نشیمن در داخل کابین جوک شاید چندان ایده‌آل به نظر نرسد اما فضای پا‌، سر و شانه برای سرنشینان جلو قابل قبول است و در عقب 2 سرنشین به‌راحتی می‌توانند از فضای پای استاندارد بهره ببرند. نورپردازی داخل کابین به دلیل وجود بزرگ‌ترین سانروف در این کلاس روی جوک، به خوبی انجام می‌شود و علاوه بر آن طراحی ستون‌های جلو و شیشه بزرگ موجب تمرکز کامل راننده روی محیط است.

ایمن به سبک تکنولوژی ‌
جوک اسپرت از تکنولوژی‌های پکیج سپر ایمنی نیسان بهره می‌برد. این پکیج شامل دوربین دید 360 درجه‌، سیستم هشدار نقاط کور‌، شناسایی اجسام متحرک‌، هشدار حرکت بین خطوط و 6‌کیسه هوا‌ (‌2 عدد‌‌ جلو‌، 2 عدد جانبی و 2 عدد پرده‌ای جانبی) می‌شود. سیستم دوربین 360 درجه از طریق 4 دوربین در اطراف خودرو‌، تصویری از محیط و جایگاه خودرو ارائه می‌کند که در پارک‌کردن آسان کمک بسزایی می‌کند و علاوه بر آن هر لحظه می‌توانید به محیط اطراف اشراف داشته باشید.سیستم هشدار نقاط کور نیز از طریق چراغی که روی ستون سمت چپ راننده تعبیه شده و کنترل دوربین‌های اطراف خودرو‌، عبور خودروها از نقاط کور را به راننده اطلاع می‌دهند. تکنولوژی هشدار اشیای متحرک نیز از طریق دوربین عقب خودرو‌، هر چیزی که در حال عبور از عقب باشد را شناسایی می‌کند و به راننده اطلاع می‌دهد. تکنولوژی هشدار حرکت بین خطوط نیز تنها در صورت اجازه تغییر مسیر را به راننده می‌دهد که راهنما به سمت مورد نظر فعال باشد.
در بخش تکنولوژی‌های ایمنی جوک اسپرت ضمن بهره‌گیری از ترمز ضد‌قفل ABS‌، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و سیستم کنترل الکترونیکی پایداری ESP به سیستم هشدار فشار باد تایر‌ها نیز مجهز شده است. ترمز‌ها در جلو و عقب دیسکی هستند و عملکرد قابل قبولی برای توقف ایمن این کراس‌اوور 1.4 تنی دارند.

شخصیت جوک‌اسپرت را شما تعیین کنید ‌
نیسان جوک اسپرت از تکنولوژی کنترل دینامیکی نیسان یا به اختصار NDCS بهره می‌برد. این تکنولوژی به راننده اجازه می‌دهد تا از طریق نمایشگر مشترک با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، حالت رانندگی Eco‌، نرمال یا اسپرت را انتخاب کند.در حالت Eco وضعیت پیشرانه‌، گیربکس‌، سیستم تهویه و دیگر بخش‌های خودرو نظیر پدال گاز در راستای کاهش حداکثری مصرف سوخت عمل می‌کنند و خودرو در مانور‌های سنگین هم عملکردی نرم خواهد داشت. با قرار‌گیری این مدل در حالت اسپرت تمامی بخش‌ها برای ارائه بهترین عملکرد وارد مدار می‌شوند. پدال گاز سریع‌ترین واکنش را نشان می‌دهد و گیربکس تا سرحد ممکن دورموتور را برای شتاب حداکثری وارد مدار می‌کند. در این حالت شروع حرکت خودرو با بیشترین شتاب و کمترین هرزگردی آغاز می‌شود و در ادامه فرمان نیز به کمک مانور‌های سنگین می‌آید تا با سیستم کمکی برقی‌، دقیق‌ترین عملکرد را ارائه کند. سیستم تعلیق اسپرت این خودرو نیز در تمامی شرایط ضمن جذب قابل قبول ضربات ناشی از موانع به کابین‌، در فرمان‌دهی‌های سنگین به خوبی از بیش‌فرمانی یا کم‌فرمانی جلوگیری می‌کند. ارتفاع مهندسی‌شده مرکز جرم جوک از سطح زمین و توزیع ایده‌آل وزن به همراه سیستم تعلیق اسپرت و فرمان برقی‌، همه المان‌های خوبی برای حفظ کامل تعادل جوک و  حرکت در مسیر تعیین‌شده را فراهم می‌کنند.

آپشن‌های رفاهی داخل کابین و ظاهری ‌
در بخش امکانات رفاهی جوک اسپرت برای یک رانندگی کامل هیچ امکاناتی را برای شما کم‌ نمی‌گذارد. از لحظه سوار شدن به خودرو سیستم ورود بدون کلید به کمک شما می‌آید تا زمانی که با دکمه استارت خودرو را بفشارید. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جوک اسپرت عملکرد خوبی دارد و دریچه‌ها به خوبی اتاق را پوشش می‌دهند. سیستم کروز کنترل و محدودکننده سرعت از روی فرمان قابل تنظیم است و صندلی‌های با روکش چرم در این نسخه خاص طرحی هیجان‌انگیز‌تر از مدل‌های دیگر دارند. سانروف بزرگ جوک که در این کلاس یک استثناست هم از نظر نمای ظاهری و هم داخل کابین نکته قابل توجهی است. طول سانروف جوک 837 میلی‌متر و عرض آن 964 میلی‌متر است و در حالت باز حدود 70 سانتی‌متر عرض و 30 سانتی‌متر ارتفاع آن باز می‌شود.
جوک اسپرت همچنین از تنظیم خودکار چراغ‌های جلو‌، گرمکن صندلی‌های جلو‌، چراغ‌های LED روشنایی در روز‌، آینه‌های جانبی جمع‌شونده برقی با چراغ راهنما‌، سنسور نور و باران‌، چراغ‌های زنون جلو مجهز به چراغ‌شوی و رینگ آلومینیومی اسپرت 18 اینچ نیز بهره می‌برد.

پشت‌فرمان جوک اسپرت ‌
وقتی خودرویی 190 اسب‌بخاری پیش روی شماست مطمئنا شتاب و سرعت نخستین تجربه‌ای است که می‌خواهید با آن داشته باشید. ما نیز با فشردن کلید استارت‌، قرار دادن سیستم کنترل دینامیکی نیسان روی حالت اسپرت و قرار دادن سیستم AWD روی حالت تک‌دیفرانسیل جلو نخستین شتاب‌گیری را با این خودرو آغاز کردیم. در طول آزمایش در مسیر تعیین‌شده در حاشیه برج میلاد تهران شتاب‌گیری فراتر از انتظار بود و استمرار حضور توربو در مدار موجب شتاب‌گیری یکنواخت خودرو با حداکثر قدرت می‌شد. دستیابی به حداکثر گشتاور 240 نیوتن‌متر از دور 2000 تا 5600 تقریبا در تمام شرایط رانندگی به شما بیشترین کشش را ارائه می‌کند. جوک اسپرت با قرارگیری گیربکس در حالت D هم خودرو پرشتابی است اما اگر گیربکس را در حالت تیپ‌ترونیک تعویض دستی قرار دهید‌، شتاب‌گیری تا دور موتور 6000 ادامه خواهد داشت. هندلینگ جوک اسپرت مهم‌ترین نقطه قوت این خودرو است. سیستم تعلیق نسبتا سفت خودرو هر چند در برخی دست‌انداز‌ها برای سرنشینان عقب ممکن است ضربات را نشان دهد اما در مانورهای سنگین تعادل خودرو را به خوبی حفظ می‌کند و در حفظ مسیر پیچ بدون کم‌فرمانی یا بیش‌فرمانی فراتر از انتظار عمل می‌کند.
در جوک اسپرت انتقال قدرت به هر 4 چرخ انجام می‌شود و راننده امکان انتخاب از بین حالت‌های تک‌دیفرانسیل(جلو)‌، 4WD-V (‌4 چرخ فعال با سیستم توزیع گشتاور) و قفل دیفرانسیل می‌تواند حالت مورد نیاز را انتخاب کند. خودرو در حالت 4WD-V چسبندگی قابل توجهی را ارائه می‌کند و توزیع متغیر گشتاور بین چرخ‌ها مانورپذیری ایمنی را به همراه دارد. در حالت تک‌دیفرانسیل نیز با خاموش کردن سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو عملکرد دقیق‌ و پرشتابی دارد و بیش‌فرمانی لذت عبور پرشتاب از پیچ‌ها را از بین نمی‌برد.
در نسخه جوک اسپرت‌، رگه‌هایی از رنگ بدنه نظیر زرد یا قرمز در بخش‌هایی از کابین مانند اطراف دسته‌دنده‌، زیر‌دستی روی در‌‌ها و در دریچه‌های هوای جانبی به چشم می‌خورد که در القای حس هیجان این خودرو نقش بسزایی ایفا می‌کند. خودرو مورد آزمایش هر چند از پیشرانه 190 اسب بخاری بهره می‌برد اما آپشن‌هایی مانند چراغ‌شوی‌، آینه‌های با قاب مشکی‌، رینگ اسپرت 18 اینچ مشکی و تودوزی زرد همرنگ بدنه در آن وجود نداشت در حالی که نمونه‌های وارداتی که قرار است به مشتریان تحویل داده شوند از این امکانات بهره می‌برند.
جوک اسپرت در کل به عنوان یک کراس‌اوور شهری‌، خودرویی پرشتاب با گیربکس دقیق CVT X-Tronic است که امکاناتی درخور توجه و قابل رقابت با رقبای هم‌قیمتش را ارائه می‌کند و هندلینگ آن بدون شک در مقایسه با رقبا یک سر و گردن بالاتر است. این خودرو تحت بیشترین فشار در آزمایش سربلند بیرون آمد اما مطمئنا در مسیر‌های شهری و حتی پرترافیک هم به خصوص با قابلیت انتخاب حالت رانندگی اقتصادی ECO خودرو قابل اعتمادی است. جوک اسپرت شاید بیشترین فضای داخلی را در اختیارتان قرار ندهد اما از نظر امکانات و مشخصات فنی به هیچ رقیبی اجازه پیشروی نمی‌دهد.

قیمت و شرایط فروش ‌
شرکت جهان‌نوین آریا هم‌اکنون جوک اسپرت را با قیمت نقدی 172 میلیون‌تومان به فروش می‌رساند.در شرایط فروش 30 روزه مشتریان می‌توانند این خودرو را طی دو مرحله پرداخت 90 و 82 میلیون‌تومان با فاصله زمانی 30 روز خریداری کنند.همچنین در شرایط فروش 60 روزه‌، تخفیف ویژه 4میلیون‌تومانی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که طی 3مرحله پرداخت 72‌، 50 و 46 میلیون‌تومان از مشتریان اخذ می‌شود. جوک اسپرت مانند دیگر محصولات نیسان با گارانتی 36 ماه یا 80هزار کیلومتر به متقاضیان عرضه می‌شود و گستره نمایندگی‌های جهان‌نوین آریا در سراسر کشور ضامن ارائه خدمات مناسب به این خودرو است.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany