• ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • ویرون‌شناسی
  • نسخه‌های مختلف بوگاتی ویرون را بشناسید
ویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسیویرون‌شناسینسخه‌های مختلف بوگاتی ویرون را بشناسید

نسخه‌های مختلف بوگاتی ویرون را بشناسید

عصر خودرو: ویرون نخستین محصول تولیدی خیابانی شرکت خودروسازی بوگاتی است که پس از پیوستن به زیرمجموعه فولکس واگن وارد بازار شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، 450 دستگاه از این‌ هایپراسپرت 16 سیلندر در طی یک دهه به تولید رسید و حال شیرون (Chiron) جایگزین آن شده است. در ادامه برخی از نسخه‌های مختلف این خودرو را معرفی می‌کنیم.

Bugatti Veyron 16.4
نسخه پایه ویرون (عرضه از 2005) که از پیشرانه 16سیلندر W شکل با 4 توربوشارژر و 8 لیتر حجم بهره می‌برد و با توان 1001 اسب بخار، نخستین خودروی تولیدی بود که به سرعت بیش از 400کیلومتر بر ساعت دست یافت. این محصول 1.5میلیون دلار قیمت داشت.

Bugatti Veyron Pur Sang
نسخه‌ای خاص از ویرون بود که در سال 2007 معرفی شد. این محصول از بدنه‌ای بدون رنگ بهره می‌برد که آلومینیوم پولیش خورده و فیبر‌کربن به کار رفته در ساختار خودرو کاملا نمایان باشد.

Bugatti Veyron Fbg par Hermes
این نسخه حاصل همکاری بوگاتی با شرکت Hermes فرانسه است که در زمینه لباس‌ها و اکسسوری‌های لوکس، مُد و گران‌قیمت فعالیت می‌کند. دو نمونه از این نسخه در سال‌های 2008 و 2009 معرفی شدند که اولی ترکیبی از قهوه‌ای و دومی ترکیبی از قرمز بود.

Bugatti Veyron Sang Noir
سنگ نویر را با رنگ مشکی، رینگ‌های متفاوت و تودوزی قهوه‌ای مایل به نارنجی می‌شناسیم. 12‌نمونه از این نسخه که یادآور بوگاتی تیپ 57Sc آتلانتیک بود، به تولید رسید.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire
این ویرون را با بدنه تمام آبی و تودوزی شیری رنگ می‌شناسیم. اما جالب است بدانید که تنها درب صندوق جلو، سقف، ستون‌ها و در نهایت پنل پوشش موتور این خودرو آبی متالیک هستند و بقیه بدنه از رنگ آبی مات بهره می‌برند.

Bugatti Veyron Grand Sport
گرند اسپرت اولین نسخه کروک از ویرون بود که بر پایه 16.4 به تولید رسید. در این محصول شاهد تغییراتی در رینگ‌ها، چراغ‌های جلو و البته طبیعتا پنل سقف هستیم که این مجموعه چهره جدیدتر و جذاب‌تری از ویرون را نمایان می‌کرد.‌‌

Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu
نخستین نسخه خاص رسمی ویرون گرند اسپرت بود که در سال 2009 میلادی با هدف بزرگداشت 100 سالگی این برند معرفی شد. این محصول هم همچون Pur Sang از بدنه آلومینیوم بدون پوشش پولیش خورده همراه با فیبر کربن، اما با تریم آبی بهره می‌برد.

Bugatti Veyron Grand Sport LOr Blanc
LOr Blanc را می‌توان یکی از زیباترین ویرون‌های تاریخ نامید! محصولی که در سال 2011 معرفی شد و بر پایه گرند اسپرت شکل گرفته بود. بوگاتی برای خلق این نسخه که ظاهری شبیه به انعکاس نور دارد، در برخی از بخش‌ها از ماده «پورسلین» که نوعی ترکیب سرامیکی است استفاده کرده.

Bugatti Veyron Centenaire
این نسخه‌ای چهارگانه است که برای بزرگداشت 100سالگی برند بوگاتی معرفی و عرضه شده بود. چهار رنگ زرشکی، آبی، یشمی و کرمی از این خودرو معرفی شد که همراه با پنل‌های کرومی آیینه مانند بدنه ترکیب شده است.

Bugatti Veyron Super Sport
ویرون سوپر اسپرت یا همان SS نسخه‌ای قدرتمندتر از ویرون 16.4 ساده است که در سال 2011 معرفی شد. این خودرو که برای بازپس‌گیری رکورد نهایت سرعت در دنیا آماده شده بود، از پیشرانه مشابه ویرون ساده اما ارتقا‌یافته تا حدود 1200 اسب بخار بهره می‌برد و به حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

  Bugatti Veyron Grand Sport Bernar Venet
یکی دیگر از نسخه‌های خارق‌العاده ویرون که بر پایه گرند اسپرت طراحی شده بود، نمونه‌ای بود که توسط هنرمند فرانسوی آقای «برنار ونت» تزئین شد. این خودرو از رنگ نارنجی تا قهوه‌ای سوخته را به صورت شعله‌های آتش پوشش می‌دهد و درون شعله‌های آن علائمی از علم فیزیک را می‌بینید!

  Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
گرند اسپرت ویتسه نام نسخه کروک ویرون سوپر اسپرت بود که در سال 2012 معرفی شد. این محصول از ظاهری مابین گرند اسپرت ساده و ویرون SS بهره می‌برد، چراغ خطرهای آن بی‌رنگ است و هنوز هم لقب سریع‌ترین خودروی کروک دنیا را یدک می‌کشد. در ادامه با نسخه رکورد‌شکن آن آشنا می‌شوید.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC
این نسخه را که با ترکیب رنگ مشکی/ نارنجی می‌شناسیم، در واقع نمونه رکورد‌شکن ویرون گرند اسپرت ویتسه است که در نمایشگاه 2013 شانگهای به نمایش در آمد. محصول مذکور که از پیشرانه 1200 اسب بخاری مشابه ویرون SS بهره می‌برد، توانست حداکثر سرعت 408.84 کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. WRC مخفف World Record Car است.

Bugatti Veyron Jean Bugatti
در نمایشگاه فرانکفورت سال 2013 یکی دیگر از نسخه‌های افسانه‌ای ویرون معرفی شد. این محصول برای بزرگداشت فرزند بزرگ آقای بوگاتی، جناب Jean Bugatti طراحی شده ‌و از رنگ کاملا مشکی همراه با تودوزی قهوه‌ای بهره می‌برد. در بین دو صندلی این خودرو طرحی از بوگاتی تایپ 57 به چشم می‌خورد.

  Bugatti Veyron Meo Costantini
بوگاتی سومین مدل از نسخه‌های 6 گانه افسانه‌ای ویرون را در نمایشگاه دوبی سال 2013 معرفی کرد. این نسخه هم همچون نمونه‌های دیگر بر پایه گرند اسپرت ویتسه طراحی شده بود و با هدف بزرگداشت آقای Meo Costantini با این عنوان نامگذاری شده است. وی یکی از رانندگان بسیار موفق بوگاتی بود که با تایپ 35 رانندگی می‌کرد.

Bugatti Veyron Ettore Bugatti
در سال 2014 میلادی و در گوشه‌ای از رویداد Monterey Car Week، یکی از باشکوه‌ترین ویرون‌های تمام دوران معرفی شد! این نسخه که برای بزرگداشت آقای اتوره بوگاتی، موسس و بنیانگذار این شرکت خودروسازی طراحی شده بود در واقع ششمین خودرو از نسخه‌های 6 گانه افسانه‌ای بود و بر پایه بوگاتی تایپ 41 به‌یاد‌ماندنی طراحی شده بود.

Bugatti Veyron Rembrandt Bugatti
آقای Rembrandt بوگاتی برادر اتوره بوگاتی بود که یکی از بزرگ‌ترین مجسمه‌های اوایل قرن 20 میلادی محسوب می‌شد. وی به ساخت مجسمه‌های فوق‌العاده زیبا از حیوانات مشهور بود و اِلِمان فیلی که ‌روی جلوپنجره بوگاتی تایپ 41 قرار گرفته‌ هم یکی از شاهکارهای وی است. نسخه مخصوص بزرگداشت این مرد بزرگ در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2014 معرفی شد و تریم رنگی کاملا قهوه‌ای داشت. در چند جای این نسخه ویرون می‌توان تمثال مجسمه فیل مذکور را دید.

Bugatti Veyron Vitesse La Finale
بوگاتی آخرین نسخه از ویرون را در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2015 معرفی کرد. ویرون تیراژی 450 تایی داشت و نسخه ویتسه La Finale نیز با شماره شاسی 450 به تولید رسید. این خودرو از تریم رنگی مشکی/ زرشکی بدنه و کرمی/ زرشکی تودوزی بهره می‌برد و به نوعی یادبود بوگاتی برای خداحافظی با این خودرو محسوب می‌شود.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany