• بازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آینده
  • بازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آینده
  • بازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آینده
  • بازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آینده
بازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آیندهبازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آیندهبازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آیندهبازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آینده
در مصاحبه اختصاصی با قائم مقام مدیرعامل آریا دیزل موتور مطرح شد:

بازگشت قدرتمند رنو به بازار ایران با سه محصول جدید درسال آینده

عصر خودرو: پیرو آخرین قرارداد تجاری که میان رنو تراکس فرانسه و نماینده انحصاری این برند در کشور یعنی آریا دیزل موتور منعقد شد یکی از مهم‌ترین وقایع صنعت خودروسازی بخش تجاری در پسابرجام کلید خورد. این واقعه مهم واردات و تولید محصولات جدید برند رنو به کشور در سال آتی است که در بازار راکد دو سال گذشته خودروهای کار و تجاری کشور تحول شگرفی پدید خواهد آورد. پیرو این قرارداد مهم برآن شدیم تا در مصاحبه‌ای اختصاصی با مهدی نیازی، قائم مقام مدیرعامل شرکت آریا دیزل موتور به گفت و گو بنشینیم.

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، مهدی نیازی در توضیح چگونگی عقد این قرار داد مهم گفت: در بازدیدی که برونو بلین، مدیرعامل رنو تراکس در تیرماه جاری از مجموعه و کارخانه آریا دیزل موتور داشت ضمن آگاهی یافتن از اطلاعات جزئی مبنی بر چگونگی فعالیت‌های این شرکت در دوران تحریم به منظور تامین قطعات اصلی برای ارائه بهترین خدمات پس از فروش به مشتریان و حفظ خوشنامی برند رنو در ایران، وی از فعالیت‌های شرکت آریا دیزل موتور شگفت‌زده گردید و بیان داشت که شرکت رنو برای بازگشت مجدد به بازار ایران پس از لغو تحریم‌ها برنامه ریزی دقیقی نموده است.
نیازی ادامه داد: از آن موقع به بعد وارد فاز پیگیری قرارداد جدید با رنو شدیم تا اینکه اخیرا به انعقاد دو قرارداد جدید یکی در خصوص واردات محصولات رنو تراکس و دیگری در خصوص تولید محصولات رنو تراکس در بازار ایران انجامید. در قدم اول دو مدل K ویژه کارهای عمرانی و مخصوص کاربری‌هایی چون میکسر و تیپر و مدل C با کاربری باری است که برای واردات بصورت CBU برنامه ریزی شده‌اند. اما بخش مهم‌تر قراداد تولید مدل محبوب T با کاربری کشنده است که با توجه به سابقه شرکت آریا دیزل در زمینه تولید کشنده‌های رنو پریمیوم 460، همواره در پی تولید سری T در کشور بوده‌ایم. اهمیت این موضوع در آن است که به همت آریا دیزل موتور ایران پس از رنوی فرانسه دومین شرکت در جهان خواهد بود که محصولات با کیفیت رنو را به تولید خواهد رساند که این خود گویای اعتماد رنوی فرانسه به کیفیت کشنده‌های های تولید شده در آریا دیزل و ایران است و از این رو برای این شرکت افتخار بزرگی به شمار می‌آید.
قائم مقام مدیرعامل آریا دیزل موتور در توضیح ویژگی‌های سری T تولیدی ویژه بازار ایران گفت: سری T در ایران همگی از نوع اتاق بلند اما در سه تریم مختلف به تولید می‌رسد. نمونه اول از نوع 480 اسب بخاری بیس یا پایه با حداقل آپشن‌ها، نمونه دوم با همان پیشرانه 480 اسب بخاری اما با بالاترین رده آپشنی و نمونه سوم قوی‌ترین نمونه سری T با پیشرانه 520 اسب بخاری و مجهز به بالاترین رده آپشنی است که هر سه در کارخانه آریا دیزل موتور در اشتهارد به تولید خواهند رسید.
نیازی افزود: برای سری K نیز دو مدل با پیشرانه‌های 480 اسب بخاری را بر اساس نیاز بازار در دو کاربری تیپر و کاربری میکسر در نظر گرفته‌ایم و در مدل C ویژه کاربری باری است که با پیشرانه 380 اسب بخاری در کشور عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی مدل‌های T و K با پیشرانه 13 لیتری و مدل C با پیشرانه 11 لیتری در کشور ارائه خواهند شد که همگی دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 به همراه EEV عرضه خواهند شد که بالاترین حد استاندارد آلایندگی منطبق بر سوخت دیزل موجود در کشور است.
او در خصوص برنامه‌ریزی برای واردات و تولید محصولات جدید رنو در ایران گفت: برنامه بلند مدت برای دو مدل K و C نیز تولید موازی در کنار مدل T است. وعده می‌دهیم که در کم‌تر از 18 ماه آتی تمامی محصولات ارائه شده از سوی آریادیزل در کارخانه این شرکت به تولید رسیده و در کشور عرضه شوند. در حال حاضر مقدمات راه‌اندازی خط تولید سری T را آغاز کرده‌ایم و به کمک تیم مهندسی رنو فرانسه طراحی خط تولید را برای شروع تولید سری T مجدد از سر گرفته‌ایم. پیش بینی ما بر این است که مدل‌های وارداتی K و C تا فروردین‌ماه امسال به کشور وارد شوند و همچنین در اردیبهشت و خردادماه امسال عملیات تولیدی با سری T به عنوان اولین محصول جدید تولیدی شرکت آریا دیزل آغاز شود.
نیازی در خصوص بازار قطعات یدکی و خدمات پس از فروش گفت: پس بازدید برونو بلین از آریا دیزل و آگاهی وی از تلاش‌های بسیار زیاد این شرکت در زمینه خدمات پس از فروش در زمینه تهیه قطعات اصلی در بازار آشفته قطعات متفرقه ایران، بنا بر آن شد که شرک رنو تراکس همکاری بهتر و عمیق‌تری با آریا دیزل در زمینه تهیه قطعات اصلی به عمل آورد. از این رو شرکت رنو تراکس برای اینکه بازار قطعات کشور را به سمت قطعات اصلی و با کیفیت سوق دهد، تصمیم دارد قطعات اصلی مورد نیاز بازار خدمات پس از فروش شرکت آریا دیزل را با قیمت بسیار خوب و تخفیف قابل توجه به آریا دیزل عرضه کنند و از این رو انتظار می‌رود در چندماه آینده تغییرات مثبتی در بازار قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری شرکت آریا دیزل موتور در کشور به وجود آید.
مهدی نیازی در توضیح تاثیر تولید سری T بر طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل سازمان راهداری گفت: درحال حاضر و پیش از ورود محصولات جدید به بازار مذاکراتی در خصوص ورود محصولات رنو به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل کشور انجام شده است و در شرف نهایی شدن قرار دارد. پیش بینی ما این است که بازار کشور در حالت کلی از محصولات تازه وارد و نو رنو استقبال چشم‌گیری کنند چرا که کامیون‌های نسل جدید رنو که از سال 2015 به بازارها عرضه شده اند بالاترین کیفیت و ایمنی و رفاه بدای رانندگان را فراهم می کند و از این رو کامیون سری T بعنوان کامیون برتر سال 2015 انتخاب گردید.
مهدی نیازی در پاسخ به اینکه آیا کارخانه آریا دیزل موتور واقع در اشتهارد توان تولید این حجم از خودرو های جدید را دارد یا خیر گفت: کارخانه آریا دیزل موتور بر اساس طراحی و استانداردهای رنو تراکس فرانسه ساخته شده است و از دیدگاه مساحت و تجهیزات کاملا پتانسیل تولید محصولات جدید رنو را دارد و اولین محموله از قطعات CKD محصولات رنو نیز اخیرا سفارش گذاری گردیده و از این رو به زودی شاهد ورود این قطعات به کشور و پس از آن تولید اولین سری کشنده  Tرا شاهد خواهیم بود.

Copyright © 2015 - Asrekhodro by Daustany